30 maj 2011

Jag är inte bitter...bara lite avundsjuk.

Jäktigt värre. Så kan jag väl beskriva veckan som avverkades. På jobbet var det möten och anställningsintervjuer som präglade arbetsveckan och det kändes inte riktigt som jag hann med allt jag ville. Eftersom det försvann tre arbetsdagar förra veckan på grund av vistelsen i Helsingborg, ser det ut som man kan förvänta sig på mitt skrivbord. Men jag fick i alla fall tillfälle att uppvakta min kollega som fyller 60 år den 31 maj, samma dag som sonen Victor för övrigt.

Däremot blev det en trevlig avslutning på veckan med after work på Fox & Anchor med stora delar av kamratgänget och respektive. Vi barrikaderade oss i de inre av rummen och huserade där med glada skratt och mycken dryckjom, som Bellman skulle uttrryckt det...kanske. Lördagens final i Champions League såg jag tillsammans med goda vänner. 

*****
Den som har mest ägodelar när den dör vinner.

Lite olycklig
stavning kanske...
*****
Drottning Silvia heter ju Silvia Sommerlath. Hennes initialer blir ju SS, men det är ju ren ren tillfällighet. Men förmodligen är det mer belastande för henne att hon är gift med Carl XVI Gustaf. Jag skulle vilja citera en programtrailer som syns i teve just nu och som lika väl kunde ha uttalats av kungen: - Jag är lyckligt gift. Tyvärr är inte min fru det.

*****
I veckan fick jag vara med i intervjuer av kandidater som söker tjänsten som min chef. Det är ett hedersuppdrag att få representera ledning, chefer och medarbetare i den här rekryteringen, som innebär att vara chef för Regionservice med drygt 500 medarbetare och ca 400 MSEK i omsättning. Vi står inför stora förändringar och utmaningar och därför är den här chefspositonen väldigt viktig för vår gemensamma framtid. Vi är många som hoppas att den här rekryteringen blir bra.

*****
Mladic har spelat ut sitt sista kort?
Två tvivelaktiga figurer dök upp i media nyligen. En av dessa är Ratko Mladic som har hamnat i rättvisans garn. Nu är det meningen att han ska ställas till svars inför krigstribunalen...om nu inte hans försvar lyckas undvika detta med hänsyn till hans vacklande (?) hälsa. Mladic är dock frisk nog att läsa romaner av Leo Tolstoj, titta på teve och äta jordgubbar. Dessa är nämligen hans önskelista under tiden som frihetsberövad. Jag tycker att de istället ska ge honom bibeln, några sura krusbär och pressklipp med meningsösa uttalanden av Lars von Trier.

Den andra är just regissören Lars von Trier som försökte marknadsföra sin film Melancholia vid filmfestivalen i Cannes genom att bladdra och bluddra om hur han sympatiserar med människan bakom Adolf Hitler. Ärthjärna. I he-e att jag tänker se von Triers film!

*****
Äntligen har morfar Male fått klart med ett boende där han kan känna sig trygg och invänta sin välförtjänta 95-årsdag nästa år.

*****
Nu blir det pop-up i fortsättningen
En lampa på Miatan har varit trasig en tid och jag har inte lyckats hitta en ny. På Mekonomen har de fundersamt utropat "15?!" när jag kommit med den trasiga glödlampan. Tll slut fick jag bege mig till Bil-Månsson som säljer reservdelar till Mazda. De gav mig samma kommentar och begrep lika lite som jag. Efter bilföretagets telefonkontakt med Mazda-expertis visade det sig att de lyktor jag använt som halvljus istället för bilens pop-up-lyktor är egentligen inte avsedda för det. Någon gång kom någon på att man kunde sätta in 15W-lampor för att slippa använda pop-up-lyktorna - de ansågs förfula den lilla sportbilen. Så någon 15W-lampa fanns inte till de lyktorna och istället fick jag 5W-lampor som det egentlige ska vara. Så nu blir det till att använda pop-up-lyktorna som halvljus, vilket var tillverkarens mening från början...tydligen.

*****
Katten Simba har inlett säsongen lovande. När vi ännu inte hade äntrat juni månad hade han två kaninbebisar på sitt samvete. Simba - Små söta knainbarn, 2-0.

*****
Det blev faktiskt golfpremiär i veckan och då var det första gången på två år som jag äntrade svingplanet. Fråga inte hur det gick bara.

*****
Shakiras pojkvän - ser nöjd ut...?
Hur tänkte Shakira egentligen? Den vackra sydamerikanska sångerskan Shakira har tydligen ihop det med Barcelonas mittback Piqué. Efter lördagens final i Champions League klippte spanjoren sönder nätet i ett av målen och tog det med sig som souvenir. Han tänkte kanske ge nätet till sin flickvän att fungera som morgonrock. Kunde hon inte valt en bättre kavaljer, en med fagrare utseende? Ja, jag är inte alls bitter...bara en aning avundsjuk.

*****
Nu ser jag fram emot Victors 21-årsdag och Karins 18-årsfest på lördag som hålls i bygdegården härhemma.

*****
Man kan göra underliga saker med ballonger.

Inga kommentarer: