17 maj 2011

Planking är inget jag plankar rätt av.

Det är inte den här sushikocken
som avses i texten. 
2011-05-13. Killen i sushibaren önskade mig en trevlig helg, men skickade samtidigt med mig en välmenande varning om att ta det försiktigt. - Det är ju fredagen den trettonde idag, sa sushikilen. Jag tackade och önskade en trevlig helg tillbaka, När jag stängde dörren efter mig tänkte jag att min otur hade levererats redan dagen innan när bilreparatörsfirman upplyste mig om att det skulle kosta 3 800 kr att köpa in det fönsterhisskit som behövdes till Miatan. Visst, jag slapp ju undan fortkörningsböter från Miata-turen förra måndagen, så det kunde ju varit värre. Men ändå...

*****
Jag trodde inte att jag skulle bli så triggad och exalterad av en final i ESC. Men det blev jag. Under lördagens final som sågs med goda vänner blev vi alla mer och mer intresserade av de poäng som delades ut tll Sveriges bidrag och till de länder som närmast hotade "oss" om segern. Till och med utdelningen av entalspoäng till Eric Saade innebar hopp i soffan och glada tillrop. Varje omgång där länder från Balkan och forna Sovjetunionen gav sina röster till grannländerna blev kraftfullt dissade. Att de nordiska grannländerna i vanlig ordnng gav varandra poäng var inte anledning till att uttala avsky för röstmygel :) Att jag blir så betagen av en schlagerfinal var överraskande, men ändå kul. Den här gången i alla fall.

Eric Saade. Bild: http://www.eurivision.tv/.
*****
Inser nu att plommonträdet härhemma knappt hann blotta sina blommor innan blomningen helt var över. En normal vår brukar trädet explodera i en vit blomsterprakt, men förmodligen kom sommarvärmen för snabbt, tidigt och intensivt. Bara nu inte detta var sommaren.

*****
Det verkar minsann som om det bär av till Alanya i sommar.

*****
Bevis på en icke fungerande boendemarknad?













*****
Ser fram emot nästa säsong av "Så mycket bättre" i TV4. Mikael Wiehe, E-Type, Jason Diakité (Timbuktu) m fl kommer att vara den kommande säsongens artister och det lovar ju gott. Lale kan jag dock gärna slippa, orkar helt enkelt inte med att lyssna på hennes musik. Inte när HON framför den i alla fall.

*****
Det finns en del som tyder på att jag kommer att spela golf framöver.

*****
Läste följande rubrik i veckan: "Håkan Juholt ser ut som en vinnare." Hallå, nästa ordinarie riksdagsval hålls 21 september 2014.

*****
En ny tokig och vansinnig sysselsättning sprids i världen, inte minst via Facebook. Planking innebär att man lägger sig på mage på olika platser, t ex  järnvägsbommar m m. Några entusiaster väljer svårare platser, till och med farliga. Planking har nu också skördat ett dödsoffer. En ung man i Brisbane föll sju våningar och omkom efter att försökt sig på konststycket med planking på ett balkongräcke. Nu vet han att det var en dum idé. Synd ingen övertygade honom om det innan han ens tänkte försöka.

*****
Faen vad surt! I torsdags anordnade Miata Club of Sweden en av sina återkommande bilkravaner för Miata och även andra inbjudna sportbilar. Den sevärda karavanen tog sig från Kattegattgymnasiet till Café Utsikten i Båstad, men min MX-5 var hos bildoktorn då så jag missade detta event. Men nästa gång...





Inga kommentarer: