5 juni 2011

Ei saa peitää, Suomi!

Victor blev 21 i tisdags.
GRATTIS VICTOR
som fyllde 21 år den 31 maj

*****.
...och som lyckades skära sig för första gången i sitt utövande som golvläggare. Som tur var blev det ingen större olycka. Hoppas därmed att olyckstillbuden stannar vid slika blesyrer och att han tar hand om sin rygg och knän så han slipper men senare i livet.

*****
Karin och Fanny laddar upp i Holm.
...och dottern Karin fick äntligen firat sin 18-årsfest tillsammans med sin kompis Fanny. Deras gemensamma fest hölls i bygdegården i "Holmywood" och Victor och hans kompis Rasmus skötte dörrvaktandet, och när festen var slut fick jag hysa ett gäng ungdomar som fick sova ut i mitt hem och det blev sent (eller tidigt beroende på hur man ser det) kan jag säga. Trots bristande utrymme till sömn var det ändå underhållande att ha positiva ungdomar runt sig. Jag skänker även en tacksamhetens tanke till alla som städade upp efter sig i bygdegården för det gjorde mitt städarbete betydligt smidigare.
Vanlig syn på Balkan...?
*****
Om man följer en gästlista slaviskt, får alla från Balkan komma in då...?

*****
Läste en artikel i helgen om en olycka med ett fordon och tre motorcyklar inblandade. Tyvärr omkom en av motorcyklisterna och på mitt fördomsfull sätt väntade jag mig att artikeln skulle berätta att flera var ungdomar. Det är ju tyvärr inte så ovanligt att motorcyklister som är inblandade i trafikolyckor är just ungdomar. Men i den här olyckan kördes bilen av en man på 68 år och motorcyklisterna var 55, 58 och 60.

*****
En skön sommarkväll i juni 2011







*****


Lever vår konung ett SEDELärande liv?
Det blev en kort arbetsvecka där jag utnyttjade klämfredagen för att vara ledig och förbereda lördagens fest för Karin och Fanny. Helgen tilbringades därför till stor del kring detta evenemang samt att jag åkte till Falkenberg för att hjälpa till med att flytta morfars möblemang från lägenheten till hans nya boende. Så det blev ingen strandvistelse med bad för mig den här helgen och det känns lite surt trots allt. Ett dopp och några timmar i sanden hade inte skadat, men det fanns ju goda skäl för att inte leva strandliv den här helgen.

Nästkommande arbetsvecka blir inte särskilt lång den heller med inledande  nationaldagsledighet och två dagar som ska spenderas med kamrat Jimmy i hufvudstaden där vi ska kolla på EM-kvalfotboll med Sverige och Finland.
Ei saa peittää, Suomi!

*****
Tycker mig se allt fler inlinesåkare i stan nuförtiden Har flugan från det sena 90-talet fått en renässans?

*****
Det här är kolossalt roligt...



Inga kommentarer: