19 juni 2011

Stolt pappa gör tummen upp för två härliga ungar.

Det blev en hel arbetsvecka, träning, grillning, pubbesök och glädjande besked var veckans innehåll. Lördagens pubbesök inför HBK´s hemmamatch mot Örebro (Kronblom SK) var mycket trevlig med många skratt. Jag har go´a gåbbar runt mig. Arbetsveckan var jäktig med mycket spring hit å dit, och kommande lär inte bli mindre jäktig. Bland annat ska avgående chef firas av dagen innan midsommarafton och bara det kräver ju en hel del insatser. Två arbetskamrater har nyligen avslutat sina semesterresor i Turkiet och andra arbetskamrater och vänner styr nu kosan mot Kroatien. När nu semesterperioden närmar sig håller jag tummarna för en stekhet sommar härhemma innan min solresa väntar i september.

*****
Hallänning 300 000 är en egen produkt
Så var vi då 300 000 hallänningar och vi är landets sjunde största region. På måndag avslöjar Region Halland den historiska hallänningen. Det är inte en inflyttad hallänning utan en "egen produkt", kan jag avslöja.

Stolt pappa gör tummen
upp för två härliga ungar,
*****
Veckans GILLA: Dottern Karin fick jobb på PFM Research, ett företag inom telemarketing. Hon blev kallad till anställningsintervju efter att hon lämnat sitt CV, men när hon kom till intervjun var anställningsdokumentet redan klart. Grattis! En stolt pappa konstaterar att både son och dotter nu har sysselsättning som ger betalt.

Veckans OKEJ DÅ:
Arbetsgivaren har bestämt at den politiska ledningens ledamöter ska ha en läsplatta för att på mer effektivt sätt kunna ta del av politiska handlingar. Till utvald målgrupp har man även inkluderat representanter ur ledningsgruperna som ska ha läsplattan på prov. Bland andra jag. Egentligen anser jag inte att jag har behov av en läsplatta i jobbet, men nu har ändå jag fått en iPad som ska användas i det gemensamma försöksprojektet.

Veckans OGILLA: Min jailbreakade iPhone bestämde sig för att otrivas med iTunes uppdatering och tvärstannade. Det behövdes en halv arbetsdags envis insats från kamrat Jimmys teknikkompetenta son för att få ordning på telefonen. Samma kväll jag fick tillbaka telefonen hände dock samma sak igen. Då gav jag upp. Det blev en sprillans ny iPhone 4 istället.

*****
Världens kortaste person är nu världens kortaste man. Junrey från Filippinerna slutade växa när han var ett år och när han nu fyllt 18 år toppar han Guinness Book of Records med sin "storlek" på 55 cm. Det tidigare rekordet löd på 67 cm. Junreys önskan i livet är att gifta sig med en kvinna och han förväntar sig att hon är längre än honom. Jag tror honom och inser att till och med en del av hans barns leksaker kommer att vara större än vad han är.



*****
Såg en kul skylt publicerad av kamrat Micke på Facebook. Funderade såklart vad man tänkt när man konstruerade en hastighetssylt med den tilläggstexten..tills jag läste den här artikeln: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13139434.ab

*****
Auktionssajter roar mig fortfarande och jag är en frekvent besökare på utvalda sajter. På en känd auktionssajt såg jag nyligen en annons för en väggklocka med följande adjektiv som beskrivande tillägg: "Tystlåten!!!". Jag tänker två saker här:
  • Vem i ett ensamhushåll vill ha en tystlåten väggklocka? Är det inte redan för tyst därhemma?!
  • Hur passar ett (eller snarare tre) utropstecken ihop med ordet tystlåten? 

*****
"Juholt vill värva Holm"
Den rubriken läste jag i Aftonbladet i veckan. Skitbra, tänkte jag. Hoppas han låter Vrangelsro gå med i förvärvet, så vi kan fortsätta rida på riksnyheterna om det beryktade ödetorpet.
Håkan Juholt ville inte vara med på bild,
så han skickade sin mustasch. 
Vi Holmabor känner oss aningen undanskuffade och underskattade. Förort till Kärleken och Kvibille?! Pyttsan heller! Men faktum är att Holm inte längre har någon mataffär och den gamla bensinmacken som var ett landmärke utmed Gamla Göteborgsvägen är riven. Men nya familjer har flyttat in i de flotta villorna med härlig utsikt, samtidigt som kändisar som Frank Andersson, Basshunter och fotbollsspelaren Peter Larsson har flyttat härifrån och Peter Wahlbeck ser man inte längre i byn. Visserligen är kyrkan och inte minst bygdegården flitigt bokade här, men någon större hype är det väl inte över Holm. Så visst, Håkan Juholt, värva oss gärna. Vi är redo.

*****
Barca överger Unicef
Fotbollslaget Barcelona är unikt i fotbollsvärlden. På flera sätt. Klubben har till exempel i flera år nekat att ha ett sponsorföretags  logotyp på matchdräkterna och har sewdan flera år istället valt att marknadsföra Unicef. Till kommande säsong överger Barca den organisationen, i alla fall vad det gäller att ha logotypen tryckt på matchtröjan. Istället väjer den katalanska klubben att stödja den icke vinstdrivande organisationen Qatar Foundation som sysslar med utbildning, vetenskaplig forskning och samhällsutveckling.

*****
Edit: Det visade sig vid närmare kontroll att det inte var min hemby Holm som Juholt ville värva, utan den f d höjdhoppsstjärnan, Stefan Holm.

*****
Ja, se dessa finnar...

2 kommentarer:

Lasse sa...

Apropos Juholt värvar Holm sa är det väl inte sa konstigt om Juholt vill lägga ribban högt sahär i början pa sin partiledartid och da kan ju Holm behövas för i övrigt är det ju inte mycket hopp för socialdemokraterna

T:sson sa...

Spot on!