3 mars 2010

Mormors angoramössa är en normal huvudbonad i jämförelse.

Den här helgen var jag gräsänkling. Jag passade därför på att trösthandla lite kläder i lördags. Egentligen behövde jag en blårutig skjorta [shoaata], men jag kom hem med en vårjacka, två t-shirts och en skjorta. ***** STOPPA PRESSARNA De skakande uppgifterna når oss idag söndag om att strippklubben Kino i Stockholm utsatts för ett attentat. Nätverket Gåbaträff har vid tillfälle befunnit sig i omedelbar närhet till denna klubb på Döbelnsgatan. Det gäller att ovara på orätt ställe vid orätt tillfälle. ***** Kajan från "Hipp! Hipp!" laddar för Vasalopet...

***** Den här veckan har jag lagt mycket tid på förberedelser inför kommande kampanjvecka. Vi firar 10 år nu i år och vecka 10 blir den vecka då vi särskilt uppmärksammar detta. Jag har arbetat med kampanjplanen de senaste veckorna och nu ser jag fram emot att se resultatet. Kolla gärna 10-årswebben som jag jobat med. ***** Längre ner i inlägget finns Fadde "Spybar" Darwich i det som får betecknas som hans premiär som ståupp-komiker. Känsliga tittare varnas härmed.

***** Lite kul på gång från min horisont är bland annat detta:

  • Dottern och hennes band ska få spela in egna låtar i Kungsbacka nästa lördag.
  • Det blir en återträff i april med gamla polare från 80- och 90-talet.
  • Sonen ska på anställningsintervju.
  • En länge tänkt återträff med kompisen Lasse och Emma som vi träffade på språkresan i Brighton på 70-talet blir nu av i april.

***** På Hemköp stod jag nyligen i kassakön efter två tonårstjejer. Båda hade köpt intimprodukter för kvinnor. En tanke som slog mig var att de köpte dessa för första gången och att de passade på att göra det tillsammans. Det skulle bli mindre pinsamt då. Jag vände bort blicken så att tjejerna inte skulle känna sig illa till mos. Om de nu skulle ha gjort det.

***** På vägen hem från jobbet i torsdags kväll mötte jag en man som var iklädd grön oljerocksliknande ytterplagg, basker och en kikare som hängde på magen. I lördags såg jag ett par i stan där mannen hade en lustig beige mössa. Är det vi män som numera klär oss i lustiga huvudbonader? Mormors ljuslila angoramössa från 70-talet början får anses ligga i lä.

***** Fredagmorgonens frukost på Snusket med kamraterna Jonas och Gunnar var välkommen och trevlig. En bra start på arbetsveckans sista dag.

***** I lördags mötts fotbollslagen AIK och IFK Göteborg i den sk supercup-finalen. Finalen spelas mellan de lag som vann allsvenskan och Svenska cupen föregående säsong. AIK vann fakiskt bådamen fick möta Änglarna eftersom de blev tvåa i allsvenskan. Det hade varit bättre att AIK hade fått möta sig själva - då hade de fått stryk. Helt rättvist.

*****

/T:sson

Inga kommentarer: