4 januari 2010

Och det är ju inte ens skottår förrän 2012.

Camilla försöker släcka engångsgrillen med snö vid vår "utflykt" till Brottet på trettondagen. Tyvärr blev vädret inte det bästa med en gråmulen himmel och -8 kalla grader. ***** Vad jag har förstått att det inte är skottår förrän 2012. Men ändå var det länge sen jag skottade så mycket som jag gjort under 2010 års inledning. *****

Walkover i Vancouver Så var det dax att haussa svenska idrottare inför ett stort mästerskap. Än har jag inte hört orden, "förväntad medaljskörd", men det kommer. Var så säker. Just nu ligger tydligen våra "stora" medaljhopp hos de svenska skidherrarna som nyligen lyckades vinna dubbelt i en (1) sprinttävling i Tour de Ski, tillsammans med det kvinnliga skidskyttelandslaget, en freestyleåkare och en okänd skicrosstjej. Och då har jag inte nämnt hockeylandslaget och det alpina landslaget, och då menar jag det kvinnliga landslaget, för alpinherrarna har inte tillstymmelse till medaljchans i de kanadensiska backarna. Den tidigare så frejdige Jens Byggmark har inte presterat nåt sedan han spelade kändis-beachvolley i Båstad sommaren 2008. Just nu ligger t o m hans hemsida nere för underhåll. Anja Pärsons säsong har så här långt varit mest vatten och mycket lite vin, och risken är 75 - 80 % att hon sladdar ur OS-pisterna i andra åket. Ni märker väl att jag antar en sorgligt skeptisk inställning till medaljskörden i kommande vinter-OS, och jag tror att vi svenskar får lämna walkover i Vancuver.

Du får gärna tycka till genom mini-enkäten här till höger på bloggsidan.

*****

Plats för ståplats 44-årige Gary Smith är så förtjust i fotbollslaget Manchester United, att han låtit tatuera hemmaarenan Old Trafford på sin stora ryggtavla. Då undrar ju jag om det finns en lika stor teaterentusiast i Trosa, och i så fall kan man undra var på kroppen den quinnan då skulle välja att tatuera in teaterhuset.

*****

Så har världspressen äntligen avslöjat president Obama. I avsaknad av Clinton och hans Orala rum och George W Bush som var så tråkig och osexig, att inte ens skallerormar reagerade när han trampade på dem, får journalisterna verkligen anstränga sig för att hitta nåt ekivogt med sin nuvarande president och dennes uppträdande. Äntligen lyckades de! Pressen lyckades fånga Obama på bild när han och hustrun klivet på ett flygplan, och han ger då hustrun en kärvänlig smekning på hennes bakdel. Det var ju stora nyheter. Not.

Sisu-kombo Nyuppfunnen finsk version av resekombo; resa & boende.

*****
Och imorrn torsdag börjar arbetslivet igen efter en tids ledighet. Det är bara inse att det är välkommet med en time-off emellanåt. Jag blygs inte att säga det rätt ut.
/T:sson

Inga kommentarer: