13 januari 2010

Hos oss har klimatmötet haft effekt.

Första hela arbetsveckan efter långledigheten är genomförd - det gick undan!

***** Jag börjar bli lite trött på den isande kylan. Visserligen var den senaste helgen mildare, men jag längtar nu så smått efter omfamnande värme och att gå omkring barfota i t-shirt eller annat lättare plagg.

***** Det stora flertalet insatta påstår att klimatmötet i Köpenhamn var en besvikelse och framför allt ett stort misslyckande för Moder Jords globala miljö. Hemma hos oss verkar dock COP 15 UN Climate Change Conferens varit framgångsrik. En av ungdomarna här hemma duschar nämligen med sin flickvän. Det är väl för att de vill bidra till att spara på husets varmvattenförbrukning. ***** Valde att avboka lördagens spinningpass. Enda anledningen var att jag och dottern Karin skulle till stan och köpa en sladd till hennes elgitarr så att hon kunde koppla in den i förstärkaren. Vi passade också på att ta en fika tillsammans. När barnen är i gymnasieåldern och däröver har de ett eget stort umgänge och därför är det sällsynt att man som förälder får utrymme att ägna kvalitetstid tillsammans med barnen. Så jag skäms inte ett dugg för avbokningn. Men däremot får jag jobba ikapp den missade träningssessionen. ***** En tänkbar vedleverantör har dykt upp. Dottern till leverantören bor på vår gata och vi kan lika gärna anlita den leverantören. ***** Varning för särskrivning! Vad kan jag som konsument förvänta mig att betala för den här varan? Tillkommer det ett extra pris på 400 kr vid betalning?

Inga kommentarer: