31 januari 2010

En sopig duo skämde ut namnet Robinson.

[Beklagar den lustiga radbrytningen, men den kan jag inte påverka. Videoklipp finns här nedan. Varsågod å scrolla ner...]

Mini-enkäten om Halmstads Bollklubbs matchställ resulterade i följande utfall: 3 (av 6) föredrar 2010 års matchställ 2 (av 6) tycker att föregående års tröjfärg var bättre 1 (av 6) vill se HBK i orange matchställ Jag skickar enkätresultatet till SCB. ***** Sturegymnasiets musikprograms förstaårselever deltog i ensamblekonserten december 2009 i Bergmansalen. Dottern Karin var gitarrist. Se videoklippet högst upp i inläget. ***** Dagens Nyheter har anslutit sig till gruppen särskrivare: "Stor andel utrikes födda utan jobb." Jag som trodde att alla i världen hade jobb redan när de föds, men de är tydligen bara de som föds utanför Sverige som inte har jobb redan vid födseln. Bra jobbat, DN! ***** Robinson 2010 bestod av en hög dryga råsopor. Av dessa utmärkte sig finalisten Jimmy, som den störste sopan. Han tog rygg på den självgode Anders med hängbröst och "Führen" visade sen vilket sorgligt exempel på skitstövel och dålig förlorare han är. Den unge vindflöjeln Fredrik var ett lätt paktoffer för sopduon Anders/Jimmy, och deras indignaton över att vinnaren Hans uttryckte ogillande över Fredriks paktröstande var pinsam. Mest pinsamt är kanske ändå att jag ens bryr mig. ***** Eeh...?

***** Vilken vädervecka! Camilla och jag fick ta oss upp på främre takdelen på huset i onsdgas kväll för att skotta ner 50 cm höga snöhögar som drivits upp av vinden. Jag gjorde ett ögonmått och mätte upp 36 kvm tak som skottades ner. Dessutom vägde snön rejält mycket, så jag var rejält trött i handleder och rygg innan jag klättrade ner för taket. Då skulle all snö skyfflas bort från entré och garageinfart där snön från taket låg i meterhöga drivor (se bild). ***** Länsfinallagen i "Vi i femman" är nu klara och på tisdag kl 17:00 sänder vi finalen. Direkt i P4. Årets upplaga har för mig som programledare varit ett av de bästa upplagorna där deltagande klasser och tävlande ungdomar varit bedårande spontana och kul att ha med. Det har stor betydelse för programmet hur de tävlande uppträder i direktsändning med tanke på att hela klassen sitter och ser på mitt framför dem i studion och det givna spänningsmomentet. ***** Dolph Lundgren sägs ha gjort succé i premiären av Melodifestivalen i lördags. Varför då? jag tyckte trion skötte sg okej, men Dolphs insats var inte succéartad. Jag jämför gärna med Petra Mede som förra året roddade hela showen helt själv. Dessutom med stora ryggproblem. Då snackar vi framträdande!

***** Minoo Akhtarzand, generaldirektör Banverket: - Men om tågpendlarna åker mitt på dagen istället för under rusningstid, blir tågen inte lika fulla. Storstadsbor ska alltså åka till jobbet mellan kl 00:00 - 06:00 och från kl 10:00. Hemresan görs bäst kl 19:00 - 23:59. Intelligent förslag från en kompetent generaldirektör för att storstadsbor ska slippa trängsel och försenade tåg (Källa: Floskeltoppen, Lasse Anrell).

*****

Inga kommentarer: