3 december 2009

Bilkörning i Göteborg är en plåga. Ändå hittar jag ofta rätt.

Veckans snackis. Tiger tiger, men världspressen och golfkollegor rasar.

***** Roxette ska släppa en ny skiva. Det är en kul nyhet, inte minst för att jag unnar Marie Fredriksson detta efter sin svåra sjukdom. Däremot var det otippat att halmstadduon skulle ge sig ut på en turné som som de just nu avverkar i Europa. Såg TV4´s intervju med Roxette-paret förra lördagen och det är enastående att Marie kan genomföra en konsert även om det bara är fem låtar som avverkas. Just nu. Däremot var det nedslående att se hur hon rörde sig på scenen, där det syntes hur märkt hon är av sviterna av sin sjukdom. Jag hoppas att Marie kan uppfylla alla möjliga önskemål hon kan tänkas ha i livet.

***** Kamrat Fredric skickade några hysteriskt roliga bilder från sajten, tjuvtittat.se. En av de bästa har ni här.

***** Dotterns rum blev klart i veckan. Nu så här innan storhelgerna ska jag hinna med att göra iordning sonens rum, vi ska sätta upp väggtegel i vardagsrummet och att få kaminen installerad. Jag tror att jag hoppar över knäcktillverkning och pepparkaksbakning i år. ***** I torsdags fyllde El Jimmy år, men tyvärr kunde jag inte delta i firandet. Familjen var inbjuden på julbord på Tylöhus och det fick gå före den här gången. ***** I veckan körde jag till Göteborg i tjänsten. Utan gps-hjälp. Ändamålet för resan var placerat på Västra Hamngatan och det var tredje gången i rad som jag hade ärende till just den gatuadressen. Liktväl är det samma bryderier varje gång att köra och hitta i Göteborg. På nåt sätt börjar jag få lite kläm på det hänger ihop med gator och tillgänglighet i centrum, men det är ändå mest flax som gör att jag kommer rätt till slut. Så också den här gången. ***** Såg att jag hade publicerat 146 blogginlägg här på TeTe-bloggen. Snart måste Socialstyrelsen gripa in och påpeka hur hälsovådligt det kan vara att blogga och twittra. Max 6-8 inlägg i veckan måste vara rekommenderat. ***** Carola och Paul Pott har spelat in en skiva tillsammans. Nu ser jag en ny duo framför mig med ett namn som är lätt att komma ihåg; Pott-Carola. ***** I lördags var jag en snabb runda på vernissage på galleri Victoria. Min favorikostnär, Yrjö Edelmann, hade en massa härliga verk på utställningen. Köpsuget kröp innanför skinnet men det avtog när jag såg priserna för hans fantastiska oljemålningar. Visserligen kinde man få en litografi för 4 500 SEK men oljemålningarna låg på 45 000 - 360 000 SEK. Jag köpte tre...vykort. ***** Var som hasigast inne på Jysk ujnder tiden som min mor handlade i den stora affären. Bland löpare och juldukar stod en ändre man med öronsnäcka och det som var intressant med honom var hans vankelmod att välja duk. Jag spanade säkert under en kvart på honom och då hade han inte lyckats bestämma sig. Utbudet var för stort. Eler också hade han en psykisk diagnos. /T:sson

Inga kommentarer: