23 december 2009

Jag undrar vad Smurfarna gör nu för tiden.

Det blev en riktigt god jul. Traditionsenligt var mina ungdomar/barn hos mig redan dagen före dopparedan och de kom inte ur sängarna förrän halv ett på julafton. Fästmön jobbade så jag fick ta hand om alla förberedelser, och det var inte läge att springa in i duschen förrän allt var klart. Det tar tid att plocka fram all mat och lägga upp på assietter och uppläggningsfat. I år hade jag gjort förklarande lappar till några av rätterna. Mr Complete Control hade presenterat sig. Julafton fortsatte sedan med mammas ankomst och fästmöns hemkomst, vilket skedde samtidigt. Alla ungdomarna var hemma den här julen och vår lilla familj firade julen lugnt och behagligt. Mina ungdomar körde hem sin farmor och fortsatte sedan till nästa julfirande. Jag avslutade julaftonskvällen med en rivig Bowmore (Islay). ***** Grattis, Långa Farbrorn! 100/2-dagen blev förhoppningvis en behaglig upplevelse. ***** Klockan ringde 06:20 på juldagens morgon. Det var meningen att fästmön och jag skulle gå till julottan i Holms kyrka. Min bättre hälft skulle jobba men hade ändå tänkt gå till kyrkan. Det var tanken på kvällen före i alla fall. När alarmet ljöd blev sänggrannens kommentar inte helt oväntat: "Jag orkar inte gå." Jag yrkade bifall till uttalandet och somnade om. ***** Kändisar som gick ur tiden 2009 Michael Jackson - Handsken är kastad. Patrick Swayze - Nobody puts Baby in a corner. Stephen Gateley - Boyzone-medlemmen dog ensam (?). Keith Floyd - Hurp åverkas världens vinkonsumtion när den engelske kocken gått bort? Ted Kennedy - En Kennedymedlem som minsann fick dö av naturlig orsak. Les Paul - Den legendariske gitarristen och uppfinnaren av Gibson-gitarren. John Hughes - Välkänd filmregissör som nu ser eftertexten rulla förbi. Willy DeVille - Förgrundsfigur i gruppen Mink DeVille Dom DeLuise - En av Mel Brooks favoritskådisar. Sir Bobby Robson - Englands fotbollssuportrar sörjer. Corazon Aquino - Omtvistad filipinsk president. Kändisar vi hörde talas om Britney Spears - Mimade hon sig igenom sin comeback? Tiger Woods - Hole-in-one har fått ett ansikte. Roman Polanski - Rättvisan kom ifatt polacken efter 30 år. David Letterman - Lyckades med konststycket att få sympatier efter sina otrohetsaffärer på jobbet. Svenskar vi talade om Linda Rosing - Kan hon verkligen inte ha en vuxen relation utan att tv-kameror ska vara med?! Anna Anka - Visst har hon mänskliga drag, men Kajsa Anka känns otäckt verklig och intelligent i jämförelse. Kronprinsessan Victoria - Jag unnar henne all lycka. Zlatan Ibrahimovic - Kontrasternas man, jag kan både gilla och ogilla honom. Joakim Possener - Stäng gränsen! Han kan stanna där han gömt sig i alla år Erik Grönwall - Killen har en otrolig röst. Mariette Hansson - Gjorde bra reklam för hemstaden. Malena Ernman - Utslängd. Hade inte en chans i Eurovision Song Contest. Julbocken i Gävle - Utbränd. Datorhackare kopplade bort övervakningskamerorna - kinky! Annika Östberg - Hemsänd. Hur kommer hon att rehabiliteras i samhället? Dolph Lundgren - Utskämd? Klarar han värdskapet för Melodifestivalen? Mats Sundin - Fd proffsspelare i hockey och pokerspelaren har lagt ut sina kort. Fredrik Reinfeldt - Har stort stöd som landets statsminister, men för en regering utan tillräckligt stöd. Kända svenskar som gick ur tiden 2009 Ulf Larsson - En omtyckt skådis har lämnat jordelivet. Lasse Strömstedt - Klokskapen i landet är en budbärare mindre. Bertil Gärtner -En omstridd biskop kan nu ha medarbetarsamtal med sin chef. Ingemar "Ingo" Johansson - Vårt lands störste fighter har lämnat ringen. Arne Andersson - Den ständige löpartvåan fick inte ens avlida före Gunder Hägg. Jarl Alfredius - En välkänd tv-journalist har sänt färdigt. Jan "Tollarparn" Eriksson - Den kraftfulle skånske tv-pianisten har spelat färdigt på jorden. Händelser vi pratade om 2009 Glasspäckad kyckling - Var detta en tidninganka? Svininfluensa - Fler dör av "vanlig" influensa. 10 miljoner doser senare vet vi kanske svaret på problemet...? SAAB - Svårsålt Aktiebolag Andas Bekymmer. Konstelevers förstörelse - Har de inga handledare eller lärare på Konstfack?! Journalist spelade psykologiskt sjuk - Mediakå-a journalister får tydligen uppmärksamhet hur lätt som helst. Klimatmötet Cph - Klar förlust för vår jord, 0-3 efter första omgången. Osäkert om nästa kommer att spelas. ***** Jag undrar vad Smurfarna gör nu för tiden? De är kanske producenter och mediekonsulter för animerade barn- och ungdomsfilmer. ***** Fredrik Ljungberg gör ett intelligent intryck i en artikel i Aftonbladet. ***** Kul att HBK försöker låna tre spelare från Espanyol. Tråkigt för spanjorerna att allsvenskan börjar redan i mitten av mars nästa år. Brrrrr, puta frio! ***** Datoranslutning episod 2 är avslutad. Det nyanskaffade datorhögtalarsystemet med surroundeffekt installerades på juldagen. Visserligen fick jag ringa helpdesken en gång, men efter tre timmar var alltid klappat å klart, och vilken ljudlig upplevelse det blev! Ibland tror jag att mitt dåliga självförtroende är oförtjänt bättre än min förmåga. ***** Hur kommer det sig att kamrat R Yding fått en byggnad i Chile uppmärkt efter sig? Är det bara för att det är skjul? /T:sson

Inga kommentarer: