3 september 2011

Skicka post elektroniskt - tror jag är först med idén...


*****
Efter några dagars höstliknande ruskväder tänkte jag skänka lite inspiration till er läsare med hjälp av bilden här ovanför. Ju mer man tittar på bilden desto mer lockande känns vyn. Eller hur? Några i min vänkrets beger sig till Thailand i december och lär sannolikt se något liknande och möjligen även ännu mer betagande miljöer. Det är bara att gratulera.
*****
Så har Halmstads Bollklubb sålt en spelare mitt under pågående säsong. Det är bara att gratulera Emil Salomonsson, en ung talang som inte kommer att blomma ut i HBK, och definitivt inte under nästa säsong som då sannolikt skulle handlat om spel i Superettan. Nu blir IFK Göteborg nästa klubbadress, ett lag som inte imponerat på mig de senaste åren - undantaget 2009- men det blir säkert rätt för Emil. Desutom var det väl han den enda spelaren som tabelljumbon kunde få pengar för...

*****
Jag har numera en stor respekt för förare av Formel 1-bilar. Det innebär dock inte att jag är intresserad av motorsport. F1-bilarna är såklart de till höger i videoklippet. Och man kan ju veta att GT-bilarna till vänster går ganska fort de också.



*****
Då har det blivit dax, väskorna är packade, tandborsten är nykokt och [badhoserna] är nypressade. Det var drygt fem år sedan sist, men nu blir det äntligen en solresa. På söndag bär det av, det står Alanya på resebeviset och det blir första gången i Turkiet för min del - ser fram emot det.

*****
Är det verkligen okej att en hästsvans som slår ner i en längdhoppsgrop ska markera nedslagsplats när ägaren och dess kroppsdelar är längre fram? Gäller det skosnören också...? Läs mer här >>. 

*****
Kom att tänka på att jag inte kommenterat händelserna i Libyen särdeles frekvent här i bloggen. Jag gör det inte nu heller.

*****
Bättre förr? Bilden föreställer
två Arsenal-spelare från 30-talets slut.











 I fredags samlades 11 laddade grabbar för att se på EM-kvalmatchen mellan Ungern och Sverige. Herr Aronsson bjöd på spis och dryck och som vanligt var det hög stämning när medlemmarna i Gåbbaträff sammanstrålade. Det blev både sång, glada utfall och beska uttalanden om vissa svenska spelares oprestationer. Några av stjärnorna underpresterade markant...och vi som ändå trodde att vinden hade wendt. På bilden syns  Simon, Jimmy, Roger B och Ralf.






*****
I tisdags konstaterade jag att den turkiska valutan flyter. Det märkte jag tydligt när jag klev ut från Forex, rätt ut i skyfallet.

*****
Skicka post elektroniskt - och jag är först med det!
På sista arbetsdagen innan semesterresan stod jag och bläddrade bland alla internpostkuvert jag hade fått under dagen. Då plötsligt hände det! Jag kom att tänka på att alla lägger ner så mycket tid på att skriva adressaternas namn på kuvertet och därefter ska någon bära ut budpåsen till mottagaren. Oftast kan man knappt läsa vad avsändarna skrivit och adresserna är ofta tokiga.Tänk om man istället kunde skicka dessa meddelande med datorn, vad enkelt och snabbt det skulle bli. Och billigt! Den sista timman innan arbetsdagens slut skissade jag på en lösning för elektronisk internpost och jag förvånades över hur lätt det var att lösa det behovet. Nu tror jag att det är dax att patentregistrera, jag har tänkt kalla tjänsten för Inlook. Kolla mitt förslag här till höger och fundera på om inte du också skulle vilja ansuta dig till en sån här tjänst. Och därmed slänga den brunfula budpåsen på sophögen.

*****
Expressen kommer att upphöra med sina diskussionsforum i anslutning till artiklarna. Detta hindrar läsarnas möjlighet att i realtid kommentera artiklar som publiceras på nätutgåvan, och istället kommer Expressena att granska kommentarer innan de publiceras, s k förhandsmoderering. Enligt chefredaktören är dettta för att undvika kommentarer från läsare som är kränkande och som kan betraktas som personangrepp. Sånt sysslar ju nämligen inte Expressen med...

*****
Till alla er kvinnor som fruktar klimakteriet: Det är äggen som går ut i datum - inte hönan.

*****
Det går väl inte att ta fel på vem som är herre i huset...

Inga kommentarer: