29 september 2011

TeTe-bloggen tar time out. Over and out.

Vad märkligt. Dagarna efter att jag publicrat mitt 244:e blogginlägg kände jag att det inte fanns någon lust att blogga mer. Det vanliga drivet och suget att skriva nästa veckokrönika fanns inte där. Bara så där.
Nu tar jag time out från TeTe-bloggen en okänd tid framöver.

Jag har bloggat i princip varje vecka sedan sommaren 2006. Min bloggpremiär publicerades i MSN bloggfunktion kort före semesterresan till Zakynthos. Året därpå startade jag TeTe-bloggen på Blogger.com och där har jag varit aktiv publicerare ända tills nu. 245 blogginlägg senare tar jag time out. For time being.

*****
Motivet att göra ett uppehåll i bloggandet är framför allt som jag nämnde i ingressen; lusten finns plötsligt inte längre. Dessutom har Facebook mer och mer blivit en aktiv del av min dag (läs: kväll), och ibland har det varit knepigt att värdera vilka inlägg som ska publiceras i bloggen och vilka som hamnar på min FB-logg. Det har också hänt att jag fått författarens inte ovanligt förekommande skrivkramp och då har det varit svårt att hitta intressanta ämnen att skriva om, händelser och företeelser att kommentera. Det känns faktiskt befriande att inte behöva gräva i mig själv bara för att hålla bloggen vid liv.

*****
Så är det slut nu, färdigskrivet? Tja, kanske, kanske inte. Någon dag sätter kanske skrivlusten sina klor  i mig och då är jag säkert inte nödbedd att ta upp skrivandet igen. Det kan dock ta tid innan jag blir bloggaktiv igen, det känner jag nu. Kommer jag att använda andra funktioner istället, t ex Twitter? Nej, knappast. Facebook får räcka för min del.

Så, over and out, alla läsare. Tete-bloggaren tar time out. Tillsvidare.


Inga kommentarer: