25 april 2011

Teoretiska stunttrick på stranden.

GLAD PÅSK
på er alla bloggläsare!






Lägger en på många sätt behaglig och bra vecka bakom mig. En hel del råvaror blev grillade och de sociala inslagen var många och positiva. Dessutom blev det utrymme för att påbörja det digra arbetet med att ersätta vinterns bleka kroppsexteriör med lite klädsam (?) solbränna. Så därmed lägger jag nu en god påskhelg  bakom mig.

*****
GRATTIS underbara, charmiga och duktiga dotter
Karin18 år på annandag påsk.



*****
"Vrangelsromannen" börjar nu inse allvaret med sina gärningar ute i Vrangelsro och gradvis börjar han förstå varför han gav sig hän åt dessa märkliga och brottsliga sexaktiviteter.
I långfredagens utgåva av Hallandsposten skyller han på sina starka mediciner. - Bingo, utropar hans försvarsadvokat, Leif Silbersky.

Kändisadvokaten har ju en väl omvittnad förkärlek för att hitta utsäkter för sina klienters brott, hur allvarliga de än må vara. I Vrangelsromålet öppnas nu en möjlighet för Silbersky att få medicinerna fällda för brottet, istället för den åtalade 47-åringen som då får anses vara ännu ett offer för olyckliga omständigheter. Och nåt brottsligt uppsåt har ju aldrig förelegat, eller hur...?



*****
Ser nu fram emot en hel del nya nöjesaktiviteter och längre fram i sommar väntar flera intressanta framträdanden i både Halmstad och Falkenberg. Jag tror att ordet "biljett" kommer att uttalas frekvent av mig framöver...

*****
Efter tre utvisningar på de två första matcherna måste ju Halmstads BK anses vara det fulaste och råaste laget i allsvenskan. Eller hur, domarförbundet..?  

*****
Tycker det är tråkigt att personer i min närhet som jag uppskattar har det besvärligt eller måste fatta tunga beslut som de själva inte varit orsak till.
*****
Tack för bidraget, Ingela :)



















*****
Det sista om överger människan är inte hoppet, det är utandningen. Den sista.

*****
Husbil, husbil, cab, husvagn, motorcykel, husbil, motorcykel, cab, husvagn cab, husvagn, husbil...och grannen lastar in björkved i stora längder och mängder. Nu är det vår!

*****
Teoretisk stunt
Påskaftons strandbesök i Frösakull innebar inte bara anlomst av somriga intryck, det blev även tillfälle att studera människors underliga beteenden. Jag tänker t ex på paret - syskonpar eller kärlekspar är obekant -med göteborgsdialekt som promenerade i sanden och ivrigt diskuterande om någon form av vådligt stuntutförande. Den unga mannan beskrev högljutt och med inlevelse hur han kunde falla ner mot marken och ta emot med händerna precis innan markkänning. Han visade också väldigt tydligt hur stunttricket skulle gå till. Nu handlade ju underlaget om mjuk somrig strandsand och inte hård och hänsynslös asfalt, så jag såg fram emot hur han skulle omsätta sina teori i praktiken och satte mig upp på armbågarna och väntade. Göteborgsynglingen gjorde ett utfall i försök att visa sitt stunttrick, inte bara för tjejens/syrrans men även för övriga ivrigt väntande publik. Mannen avbröt sitt påbörjade fall mot marken genom att sätta fram ena benet och istället sågs paret fortsätta utan att "stuntmannen" visat sitt trick. Själv satt jag kvar med ena armbågen i sanden och hörde hur paret fortsatte utveckla en stunttricksteori som förmodligen inte skulle bli verklighet senare den dagen heller.

*****
Här tar internet slut: http://www.slutet.se/.

*****
Kan man avsluta påskhelgen på bättre sätt än med lite svensk högkaratig komik...?

2 kommentarer:

Mediamixify sa...

Kram från Mia

T:sson sa...

Tack, kram tebax till dig!