17 april 2011

Säsongsdebuten är avklarad. Simba-Kaninbebisar, 1-0.

Indier - det är det som räknas
I Indin bor 1,6 miljarder människor, det är också här i det land som det bor flest unga människor i hela världen. Om 15 år räknar man med att Indien gått om Kina i folkmängd och nu har det enorma arbetet börjat med att räkna  alla indier räknas och förse medborgarna med personnummer. Ett sätt att lyckas med denna ambition är att erbjuda matkuponger till dom som låter sig skannas och förses med personnummer.

En känd sjöfarare lyckades ju förväxla Inden med det som idag är USA och hade världen inte avslöjat sjöfararens pinsamma miss hade vi idag haft McGandhi och McShiva på hamburgemenyn.

*****
Katten Simba har nu avverkat sin säsongsdebut. I söndags hittade jag ett livlöst kaninbarn i häcken.

*****
Införskaffandet av en iPhone har inneburit att jag nu tar mig in i del av Mac-världen. iTunes är numera installerad på pc:n och telefonen synkas numera mot den programvaran. Tur man har kamrater som Jimmy som hjälper mig som vilsen är.

*****
Spännande vecka minsann. Det finns många trevliga människor i världen. Jag har turen att ha flera av dom i min närhet.

*****
Det verkar som om Victor får en lärlingsplats framöver. Grattis!

*****
Om det funnits en tabellplacering även för de allsvenska domarna hade de legat ohjälpligt sist. Några av dom verkar ju vara sämre än HBK.

*****
Litografi av Marie Fredriksson.
Jag har inte gjort en tavla
Det var ju egentligen inte meningen att jag skulle handla nåt av större värde den här veckan, allra minst ett konstverk. Men så blev det. Vid ett spontant besök på en konstuställning i Lottastugan i Varberg skulle jag titta på utställda verk av bland annat Ulf Lundell och Plura. Vad jag inte visste var att det skulle dyka upp en litografi av Marie Fredriksson som jag inte skulle kunna motstå, och fångad i frestelsens garn hade jag plötsligt förvärvat konstverket. Eftersom Marie är en firad artist och dessutom forfarande lockar fans i hela världen till Roxettes återupptagna konserter, känner jag att det var en tämligen god investering. Fin var den också.

*****
En mycket trevlig sushilunch är ett av de bestående minnena från denna aprilvecka.

*****
Tack Mia och Lasse för bidragen.











1 kommentar:

Mediamixify sa...

Är alldeles för sen med din goa blogg... suck.
Ha ha... "Installing freedom" är ju bara bäst. Kan du ordna en uppgraderad version, där Mubarack är utbytt?
Tack på förhand.
Kommer att behövas.

Sushi är gott, och goa dialoger är bättre tillbehör än den bästa soja, wasabi, ingefära i världen.