11 april 2011

"Jag gör det jag vill, det har jag alltid gjort."

Vilken helg! Särskilt lördagens vårväder noteras med särskilt stor tillfredsställelse, där det faktiskt  blev  frukost utomhus med Karin och senare på eftermiddagen en välkommen fika med Victor. Då var det som att solen brände på kinderna. På kvällen blev det rekordtidig grillning utomhus - för mig i alla fall - och en premiärtur med Miatan, som jag hade hämtat hos kamrat Richard där den varit vinterförvarad.

*****
Har börjat ränna på löpbandet. Det är riktigt gott och stegen känns lätta.

*****
Jag har svårt att minnas någon gång tidigare när jag upplevt denna vårvärme så tidigt som den 9 april (några har påpekat att det var ordentligt somrigt i slutet av mars 2009). Däremot minns jag våren 2000 då fruktträden blommade redan i april och jag kunde sola ute för första gången det året, visserligen sent in på månaden, men ändå. Jag minns våren och sommaren 2000 som om det vore igår. Av flera skäl.

Karin, Fanny, Sarah och Madde.
*****
Carisma gjorde radiodebut
Som jag skrev i mitt förra inlägg fick Karin och hennes bandkompisar i Carisma gästa morgonprogrammet Smakstart på Radio Halland (Sveriges Radio) i onsdags. Det blev en tidig dag för tjejerna men dom klarade både intervjuer och det akustiska framförandet av tre låtar galant.

*****
Min Mazda Miata MX-5.
Vårkänslorna spirar i takt med fågelsång och kommande gödselstank från åkrarna. Ett annat säkert vårtecken är att Miatan ska tas ut från sin vinterförvaring. Rapporten från innehavaren av ladan där Miatan stått och vilat var positiv. Det visade sig att Miatan var det enda av fordonen där som gick att starta och köra ut från förvaringsplatsen. Då fanns t ex en Volvo C70 av nyare årsmodell där, men det är väl skillnad på en japansk sportcab och en kinesisk gubbcab... ;)

*****
Vid ett av veckans träningstillfällena såg jag den f d VM-hjälten i fotboll, Björn Andersson, som numera är bosatt i Halmstad. Jag käner inte Björn alls men kunde inte låta bli att ta upp ett samtal med honom där han stod obekvämt lutad över en Pilates-boll. Jag hade nämligen läst ett avsnitt om honom i en bok av journalisten Peter Karlsson, så han kändes ganska aktuell för mig. Det blev ett kortare samtal om hans jobb som talangscout för Bayern München, varför han valde att hoppa av truppen som spelade i VM 1978, hur hans knä funkar som han fick brutalt avsparkat av en engelsk spelare och hur han ser på närmsta framtiden. Han avslutade samtalet med orden: "Jag gör det jag vill, det har jag alltid gjort".

*****
Fotbollslaget Kalmar FF har nu fått en ny arena. De har döpt den till Guldfågel Arena. Någon har fått pippi...

*****
Det blev en lugn helg i övrigt. Både Victor och Karin valde att vara hemma och därför kunde vi tillbringa  helgdagarna i lugn och ro. Det var skönt. Vi lyckades till och med ordna en liten familjeträff med mamma.  Det var bra.

*****
Mannens bästa vän...är en bok om mannens bästa vän
Jag har letat en tid och den som söker ska finna - även utan geocaching. För många år sedan läste jag över kamrat Mats axel när han bläddrade och skrattade åt boken, "Mannens bästa vän". På senare tid har jag fått flashbacks från boken och därför gav jag mig ut på nätet för att leta rätt på ett eget exemplar. Det är nu fixat och snart har jag boken i min ägo.

*****
Hoppas att Victor får en eftertraktad lärlingsplats. Håller tummarna.

*****
Ofrivilligt bandstopp
Nu har jag försökt springa på Friskis löpband två gånger men utan någon större framgång. Av någon outgrundlig anledning har jordfelsbrytaren valt att flera gånger gå ner och stänga av samtliga band. Tur man gick och inte sprang på bandet för annars hade jag väl flugit av det.

*****
Och nu är fotbollsallsvenskan igång och därmed också vårt HBK. Hjälp!


Inga kommentarer: