29 mars 2011

Nu är bakdelens ägare avslöjad.

Vilken härlig vårhelg!
Inspirerad av vårvädret började jag helgen med den numera traditionsenliga fredags-sushin med mina barn, Victor och Karin. I middagssamtalet avhandlades veckans händelser och planerade helgaktiviteter. I lördags avverkades inbokad promenad som var både kul och nyttig och som avslutades med en välbehövlig konditorifika. Vårvädret medgav även andra utomhusaktiviteter som säsongens första fika på tomten med Victor och det blev även tid att olja in altandäcket med brunpigmenterad oljefärg. Sommartidsomställningen gav lite smolk i bägaren, för när jag hade fått hem ungarna från lördagens aktiviteter strax innan klockan två på natten, då slog klockan över till tre.

*****
Grattis Carisma! 
Karin i Carisma.
Dottern Karin  med bandkompisarna Fanny, Madde och Sarah gjorde ännu ett klockrent framträdande på Musik Direkt, den här gången i länsfinalen. Det fanns massor av glädje och energi i de två låtar som Carisma framförde och publiken var också med på noterna. Ingen deppade heller för att de inte vann finalen eftersom bandet fick ta emot två (?!) priser, så till sommaren ska Carisma spela på The Tall Ship Races och de ska även få representera Halland som enda band på en work shop med andra band i landet. Dessutom fick tjejerna lite extra uppskattning för vald outfit.

*****
Webisar för bebisar
Henry Chu har tillsammans med forskare lanserat en "barnsäker" tv-kanal på internet. Webkanalen är avsedd för barn mellan 1-3 år och även om det finns 180 videoklipp för barnen att vila ögnen på, bedyrar Henry Chu att kanalen inte är tänkt att vara en barnvakt. Nu återstår väl bara att lansera en bebisanpassad iPhone med valbara (n)appar.

*****
Apropå iPhone så har jag budat hem en iPhone, så mina Apple/Mac-frälsta vänner nickar nog gillande.

*****
Åk på åker åker inte
Hörde på radion att en lantbrukare i Harplinge höll på med att bränna av på åkern. Dessvärre tog sig elden lite snabbare och vidare än han tänkt sig, för hans bil som stod en bit bort på åkern fattade eld och brann kraftfullt inför ögonen på en förvånad ägare. Så då var det slutåkt på åkern för det åket.

*****
Att jag aldrig lär mig...?!

*****
Ägarinnan till denna kända bak är nu avslöjad. 
Victor blev inspirerad av min ommålning och övriga förändringar i Karins rum, så nu vill han måla om sin fondvägg i samma färg. Det gör vi tillsammans framöver.

*****
Fionas bak luktar bäst
Som jag har undrat! Redan när jag var i Brighton 1979 såg jag bilden i form av en stor poster i en affär. Det var svårt att inte få ögonen att fastna på den unga kvinnan som "gick på nät" med blottad bakdel. Men nu har ägarinnan till baken avslöjat sig och hon heter Fiona Walker. Nu återstår bara att vänta på att identiteten på den leende Mona Lisa ska avslöjas...

*****
Karin har fått en välkommen lösning på hennes och kompisen Fannys gemensamma 18-årsfest. Jag har lyckats boka en bygdegård där duon kan fira sin "vuxendag" med sina kompisar, så det är två glada tjejer kan jag lova. Sängplatser finns också i bekväm närhet till festplatsen. 

Ödehuset i Vrangelsro har varit plats för obskyra aktiviteter.
*****
Veckans avslöjande att ett ödehus i mina hemtrakter har använts för obskyra aktiviteter har skapat mycket spekulationer och diskussioner, inte minst på olika skvallerforum. Det verkar ju inte som man har lekt "Ryska posten" i ödehusets källare precis och man förundras ju över hur sjuka människor det finns. I ens närhet.

*****
Polis, polis, minigris
Vi har "polisen med grisen" i vår by. En svensk, svart minigris vallas emellanåt av sin husse som sägs vara anställd av den polisiära ordningsmakten. Jag har inte tänkt på att fråga vad griseknoen heter, men den är 12 år - de blir 10-15 år - men lever inte på nåt sätt på övertid, inte enligt husse i alla fall. Han ska rastas varannan dag, fäller inte mycket hår och är renlig. Och då pratar jag om grisen.

*****
Jag tänkte att det här var ett skämt á la 1 april....och insåg att det fortfarande är mars. Men man undrar ju...
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/article12802005.ab

/TeTe-bloggaren

Inga kommentarer: