7 mars 2011

Ett besök i dopfunten.


Carisma gick upp på Musik Direkts lokala scen i Halmstad i söndags. Bilden är från veckans intervju i Lokaltidningen. Efter Carismas debutgig i tävlingen Musik Direkt valde juryn att nominera bandet för eventuellt ett kliv framåt i tävlingen. Klart välförtjänt med tanke på hur de framförde sina två låtar.
Fr v: Karin, Fanny, Sarah och Madeleine.




*****
Det är mitten av mars och fortfarande ligger det snö kvar i terrängen. Eftersom jag trots allt ändå bor kustnära kan jag ju föreställa mig att det finns ännu mer snö i inlandet. Frågan är om det verkligen blir läge att ta ut Miatan i april från vintervilan som jag tänkt. Men det är det väl...
Dags för nedcabbad farkost...

*****
Vilka härliga ungar jag har! Sonen håller på att klä Halland i golv och dottern och hennes band gjorde debut i Musik Direkt nu i söndags - Sveriges största tävling för musiker.

*****
Rosen håller på att vissna
Socialdemokraterna har det svårt. Inte nog med att Moderaterna lyckades med konststycket att utropa sig till arbetarparti och övertygade svenska folket om det också, dessutom röstade allt färre av de som hade sysselsättning på sossarna. Det var ett tydligt trendbrott. Ingen har väl missat partiets jakt på en (eller två) partiledare efter Mona Sahlin. Nu blev det ju Håkan Juholt från Oskarshamn, men i det västra sossedistriktet hade man manat fram Leif Pagrotsky som favoritkandidat. Jag kan i och för sig tycka att Pagrotsky är en av de bästa politiker som sossarna fått fram, men jag inser också att Pagge ser ut som Saddam Hussein gjorde när amerikanerna grävde fram honom ur hålet han hade som gömställe. Det hade kunnat bli ett problem för sossarna. Det också.







*****
I dopfunten
Konstnärsvännen står inför en vernissage där nyproducerade alster ska ställas ut. En stor del av arbetet är ju såklart det konstnärliga, att verka ut motiv och tankar som ska fastna på lämpligt underlag - i det här fallet mestadels bananpapper. Dessutom ska verket ramas in och det är ju också ett hantverk. Därtill ska konstverket helst ha ett namn och för sistnämnda blev jag konsulterad. Så under några dagar i veckan har jag studerat och funderat för att få fram förslag på konstverkens namn. Efter namnleverans fick jag konstnärens godkännande och nu kan vi bara hoppas på röda prickar på tavlorna på vernissagen.
****
Sushin i fredags var som vanligt njutbar, men samtidigt gick tankarna till det katastrofdrabbade Japan.

*****
Tyckte att det var riktigt många bra bidrag till Melodifestivalens final det här året. The Monikers "Oh my God" har fastnat i svål och bark.

*****
I tisdags kväll var det utgång med grabbarna för att se på fotboll. Pubvistelsen var som vanligt trivsam även om matchresultatet för mitt Arsenal blev en besvikelse. Dock inte helt oväntat.
Nu laddar jag så smått för den kommande allsvenska förmatchen som sker i mitt hem. Det ser ut att bli fullt hus, så då är det läge för att handla både mat och dryck till kamraterna i Gåbbaträff.
*****

Inga kommentarer: