3 mars 2011

Att befinna sig i jävlighetens epicentrum.

Ja, jag vet att du är ivrig att läsa blogginlägget, men jag vill att du först av allt klickar på länken och följer anvisningarna. Just do nothing for two minutes... ***** Visst är det häftigt vad mycket man hinner tänka under en så kort tid som två minuter? ***** Så vad är att vänta nästa vecka? Just så avslutades ett av mina nyligen publicerade blogginlägg och nu har jag svaret. Det blev bland annat några stärkande promenader med goda vänner och något så ovanligt som utgång i veckoslutet där kvällen först inleddes med att jag fick agera middagskock hos värdinnan. Tillsammans med en manlig bekant blev det en mycket trivsam uppladdning tillsammans med en handfull pigga kvinnor, så det blev snabbt hög stämning och flerfaldiga skratt. Alla överlevde min matlagning...vad jag vet i alla fall. Efterföljande dags frukost på Fribergs var välbehövlig eftersom kvällen och natten på Baronen gjorde sig påmind uppe på hjässan. Sista glaset champagne var kanske onödigt att hälla i mig, men det var en vänlig gest från givaren, så då accepterar jag och betalar priset. ***** Premiärpasset av träningsformen indoor walking avverkades i lördags. Det var riktigt kul och jag kommer med säkerhet att boka mig för dessa pass i fortsättningen. Det är bara det, att det alltid är fullbokat. ***** Helgens vårväder fick mig ut i friska luften och bli aningen mer aktiv än vad som varit fallet under en säsong som närmast tillbringats i ide. En föraning om vad som komma skall. Kommande säsong innebär också att olika aktivitetsbokningar nu planeras, så nu kan det bli utflykter till både Stockholm och Alvesta vad det lider. ***** Det börjar bli någon form av ordning på torpet. Nu är det bara dags för resten av livet. ***** Jag har länge haft ögonen på en mattaffär där man haft en stor REA-skylt i skyltfönstret i flera år - kanske ändå sedan starten. Och nej, jag tänker inte skriva en insändare om detta! Men ändå undrar jag om butiken någonsin haft "ordinarie" pris på mattsortimentet? Enligt definitionen på ordet "realisation" avses försäljning till nedsatt pris. Man kan visserligen inte generellt fastställa minimitid för att få använda ordet REA på sina produkter i marknadsföringssyfte, men Marknadsdomstolen menar att en affärsidkare inte kan marknadsföra sina varor med ordet REA längre än enstaka veckor eller högst två månader. När jag tänker på butiken med REA-skylten blir jag...matt. ***** Det är inte lätt att leva livet alltid. Många har dessvärre ett mörker att vakna till varje morgon och det är knappt jag orkar tänka på vilka fasor en del går igenom dagligen. Sedan finns det bekymmer för somliga som är mer överkomliga och hanterbara, men de ska ju också hanteras. Att befinna sig i jävlighetens epicentrum är ett faktum för många. Alldeles för många. ***** Jag vill att Svenska Spel kvalitetsgranskar den som sköter Lotto-bollarna i dragningarna. I lördagens dragning hade jag 1 rätt + 1 tilläggsnummer. ***** Apropå skylt så har stan begåvats med en liten snabbmatsbutik i "hyddan" på Kärleken (för vilken gång i ordningen?). Skylten på hyddtaket förkunnar budskapet: "KÖKET av hämning / hemkörning". Vem man ska hämnas på är dock inte känt. (Tack Ralf för bidraget) **** Moammar Gadaffi har varit ute i offentligheten och talat till det libyska folket. För optimal spridning av budskapet har han även gjort en översättning på svenska. (Klippet är kanske lite långt men det är värt att titta på...)

Inga kommentarer: