24 augusti 2010

En vecka med rock´n´roll.

Det har varit både rock och roll den här veckan.

Dotterns band Carisma var i Laholm i lördags och spelade som tillsammans med andra lokala band och ungdomar som bjöd på sina färdigheter. Även det numera meriterade bandet No shame november fanns på scen och de precis som övriga som uppträdde tvingades inse att SMAK Produktion inte hade personal på plats som visste vad en monitor är eller varför man behöver medhörning.

Carisma i Laholm 28 augusti 2010. Fr v: Madeleine, Karin, Fanny och Sara. Foto: TeTe-bloggen. ***** Den här veckan som passerat är lite speciell. Det med anledning av att både Camila och jag firar våra födelsedagar, med två dagars mellanrum. Min vurmelse för överraskningspresenter (att ge bort) gjorde att jag i hemlighet ropade in en mini-pc från en auktionssajt. Den fick Camilla som min överraskningsgåva i söndags. Hon har i över ett år behövt låna andras datorer i huset för att sköta sin rörelse som fristående hudvårdskonsult inom Mary Kay. Det behöver hon inte längre och det verkade som om presentvalet var lyckat. ***** It´s only rock´n´roll Projektet "Kitchen Makeover" framskrider i maklig takt. I veckan har vi målat färdigt innertak i kök, matplats och hall. 45 kvm med pensel och roller. Desstuom har vi monterat bot en hel del av köksinredningen, och ni som själva renoverat kök kan gissa hur det ser ut härhemma. Nästa steg i projektet blir att tapetsera i matplatsutrymmet, måla och sätta upp en fondtapet. Det är nåt lustfyllt med det här tuffa arbetet. Märkligt nog. ***** Snacka går ju! Komikern Soran Ismail är 22 år. Ändå känns det som om han varit i humorbranschen i tio år. Då skulle han i så fall ha börjat när han var tolv!? Då hade han ju inte ens könshår (har han det nu?). På sn hemsida uppmanar Soran besökare som vill veta mer om honom att läsa på hans startsida där han uppdaterar sin information ofta. Ja, det står "ofta". När jag kollade hemsidan var den uppdaterad 27 juni. Det fanns ett par färska Twitter-inlägg men inte mer. Snacka går ju, men jag gillar Soran ändå. ***** Här till höger på sidan har jag publicerat en liten bonus för mina läsare. På hemsidan bonton.se finns Hans Lindströms underfundiga och komiska strips som uppdateras löpande. Det är bara att klicka på puffbilden. Enjoy! ***** Dyr penetration med Åsa Så har man då brutit igenom Hallandsås, efter 18 års borrförsök, miljöskandal m m. Borren Åsa hade då utfört det som flera andra misslyckats med tidigare. Det blev en dyr penetration för den kostade 10,5 miljarder och skulle enligt ursprungliga beräkningar kostat tio gånger mindre. Men å andra sidan kommer man att från 2015 kunna att susa igenom åsen med sex gånger fler tåg än idag. ***** Någonting säger mig att de hade riktigt jäkla kul när de präglade den här tvättrådsmärkningen... ***** Reversed blow job Påhittigheten är stor hos världens näringsidkare. Ett företag har lanserat ett tuggummim som sas öka sexlusten hos män, men det fick man dra tillbaka efter att man hittat farliga ämnen i tuggummit. För kvinnor lockar ett företag med ett tuggummi som gör kvinnors bröst större när man tuggar tuggummit. De kanske blir ännu större om man blåser bubblor med det? Å andra sidan kanske brösten krymper tillbaka om man suger in tuggummit igen? Jag kan se varningstexten framför mig: Reversed blow job may cause deflated breast. ***** Om en person sitter i en Permobil vid ett övergångsställe, är den då fotgängare eller cyklist? Man måste ju som bilist lämna företräde för fotgängare vid övergångsställe, men inte de som cyklar. Jag stannar ju så klart och släpper över personer i Permobil, men jag undrar... ***** Härom morgonen såg jag en man i en bil som svängde in på vägen där jag stod och väntade på grönt ljus. Föraren svajade fram och tillbaka bakom ratten och det såg väldigt mystiskt ut. Ändå tills jag såg att han rakade sig med en rakapparat samtidigt som han framförde sitt fordon. ***** (Bilden till höger: För att få perspektiv på det okända som vi västerlänningar tycker är så främmande och skrämmande, att vissa länder vill förvägra människor rätten att bära vissa plagg.) ***** Videoklippet nedan är absolut inte menat som lyteskomik. Det är snarare ett sätt att bidra till att öppna vårt medvetande om en svårbegriplig åkomma som plågar de som är drabbade av Tourettes. Här får vi se ett gäng män med Tourettes och hur de kämpar med sina plötsliga utfall. Detta visas på ett respektfullt sätt. Och med en hel del humor, trots allt.

Inga kommentarer: