4 augusti 2010

Det är nog en missionär som får mest sex.

Den tredje semesterveckan av fyra är nu avslutad. På bilden njuter fästmön av en våra välförtjänt soliga och somriga semesterdagar, på stranden nedanför simstadion (Brottet). Foto: Tete-bloggen. *****
Redan innan jag skaffade Miatan har jag sett fram emot mindre uflykter med en cab i sommar, så i måndags tog vi åket och styrde kosan åt sydväst. Efter en snabb cruise genom Båstad (det går ju ganska kvickt) och några ytterligare hundra meter på Italienska vägen blev vi lockade av vägen och svängde in till Solbackens Wåffelbruk. 51 kronor för en (1) våffla med hjortronsylt var knappast prisvärt, men utsikten över Laholmsbukten var förlåtande, i alla fall vägde det upp för några spänn.
Därefter rullade vi sakta ner till Norrvikens trädgårdar som visade sig vara en besvikelse, men lite ögon- och näsgodis (näh, inte det..!) fick vi i alla fall. Det blev E6:an hem, men Miatan gör sig bäst på landsväg. Kullersten är inte heller behagligt att köra på.

Kaffe växer på buskar. Kaffekoppar i träd. Foto: TeTe-bloggen.

**** Mer reseberättelser kommer här och den här handlar om en man som hamnade i Eslöv. Vid ankomst fick mannen kontakt med en eslövsbo.

Besökaren: Finns det nåt nöje här i Eslöv? Eslövsbon tittar på klockan och svarar: Näeh, hon åkte med bussen för en kvart sedan.

(Tack för bidraget, Björn.)

***** Kommande torsdag har Camilla och jag 5-årig förlovningsdag. Som den ohejdade romantiker jag är har jag i hemlighet bokat in oss för en slottsvistelse som sker nu i början på veckan. Hemligheten avslöjade jag dock för Camilla redan i onsdags. Slottet är inspirerat av riddarborgar från Rhendalen och ser faktiskt ut som ett "askungeslott". Eller hur?

[...] slott stod färdigt 1900 och kostade 193 000. När det 1964 såldes till [...] stad kostade det 3,7 miljoner. Vilket är slottet? Era svar mottages nyfiket , t ex via kommentarsfunktionen nedan eller på Facebook.

*****
Jesper Parnevik ska kanske sälja sitt hus i Florida. I slutet av 90-talet var min morfar Wiktor och hälsade på hos Parneviks grannar och goda vänner i Palm Beach. Det var kring jul och Parneviks hade en julgran som var nästan 6 meter hög och den fick morfar se när han fick möjlighet att hälsa på. Det lär dock inte ha varit samma villa som är till salu nu.
*****
Snart alla sexkolumnister och dess läsare uttrycker förtjusning över "missionären". Jag vet inte hur den där missionären bär sig åt, men det är tydligen den rackaren som får mest sex i hela världen.
*****
Jag hade faktiskt koll på att Roxette skulle "smygspela" i onsdags, det fick jag höra från säker källa redan för halvannan vecka sedan. Eftersom jag fixat biljetter till konserten den 14/8 var jag inte sugen på att lägga ytterligare 600 spänn på ett genrep för att trängas inomhus med Tylösands inneelit med sina röda shorts, Ralph Lauren-skjortor och mockaskor. Hell no. Men all uppriktig cred till Marie Fredriksson som tog sig igenom 21 Roxete-låtar på Leif´s Lounge.
*****
Många kossor i vårt land får i sig vassa plåtrester från läsk- och ölburkar som kastas där de inte ska vara. KOca-KOla-burkar i naturen är inte bra. Definitivt inte för kor. De kan KOla.
***** Jag äger förresten själv ett par somriga mockaskor. Inköpta i år. Sannolikt kommer jag även att lägga bud på en Ralph Lauren-pikétröja. Men röda shorts blir det inte. Icke! *****
Med anledning av mammas födelsedag (7/8) besökte vi på hennes begäran Laxbutiken i Heberg/Skrea i fredags. Restaurangen har en torftig hemsida men många besökare - i restaurangen. Vi njöt av en härlig buffé med lax på längden och tvären och i alla andra (smak)riktningar. Mamma var nöjd. Vi övriga likaså.
***** Finn fem fel. Eller bara ett? Pappan i den här nigerianska familjen hävdar med stolthet att alla barn är hans, men förstår samtidigt inte varför det senaste barntillskottet har ljus hy och ljusa hårlockar. Mitt tips är att mannen ställer några raka frågor till hustrun. Eller så har någon skojat lite med Photoshop.
***** Läste en annons på nätet häromdagen där en privatperson säljer en "ultraportabel bärbar dator". Hur portabel kan en bärbar dator bli?!

***** Apropå lax:

Inga kommentarer: