2 november 2009

Jag har vissa sympatier för drottningen.

En intressant vecka är till ända. Helgen gick i "barnomsorgens" tecken med mina två tonårsungdomar i hemmet. Det blev en helg i bilen, men det kan jag faktiskt stå ut med. Hellre kör jag runt och hämtar dem mitt i natten istället för att ligga hemma och fundera på var de är och hur de har det. Att få dem att vara hemma en helgkväll är inte ens att tänka på längre, för det går inte att konkurrera med deras kompisar och det som de har för sig med dem. Jag har vissa förhoppningar att de ska hålla sig hemma på julafton, men... ***** Jag har tagit vaccinet mot svinunfluensa. Har du? ***** Den (ö)kända MC-klubben med ordet "Angels" i klubbnamnet har etablerat sig i Eskilstuna. Den nyheten kablades ut för ett par veckor sedan. Nu har jag fått nys om att andra kända internationella företag vill rida på MC-klubbens varumärke och starta egna mc-klubbar. Bland annat dessa: ***** Härom morgonen - en av de regniga och kalla dagarna i den här veckan - såg jag en man på cykel vid övergångsstället på Skepparegatan. Han var klädd i en tunn, rosa skjorta med uppkavlade ärmar, beige shorts, sockar och skor. På huvudet hade han en halmhatt. Antingen är han en riktig friskus eller så fattas det kanske några knivar i lådan. ***** Jag måste tillstå att jag har vissa sympatier för drottning Silvia. Detta på grund av hennes engagemang i Childhood. I lördagens intervju i TV4 gjorde hon ett starkt intryck på mig. Alla de som driver med henne, t ex med hennes svårigheter med svenska språket, borde rannsaka sig själv och fundera på hur de hjälper andra i nöd. Som hon gör. Nu vill jag inte framstå som präktig och gråtråkig, men jag tycker att Silvia förtjänar mer än att ständigt bli narrad av svenska komiker. Jämför henne gärna med Anna Anka så får man lite perspektiv på hur Silvia är som "invandrartjej". ***** Äntligen är det dax för Gåbbaträff - Säsongsavslutning. Den här gången blir vi 12 herrar som träffas och gör en resumé av fotbollssäsongen. Faktum var att hela 16 gåbbar fick förfrågan, och med stöd av antalet framstår vi ju som något av en mindre lobbygrupp med tanke på alla intressen och yrken vi representerar. Vi kanske ska fundera på hur vi kan använda detta. ***** Världens roligaste historia avslutar detta blogginlägg. Det är faktiskt officiellt att denna historia förmedlad av en svensk blev utsedd till världens bästa vits/historia. En stockholmare hade tillsammans med andra jaktintresserade fått möjlighet till andjakt nere i Skåne. Det föll sig så lyckligt att stockholmaren lyckades skjuta ner en and som hamnade innanför staketet till en angränsande tomt. När mannen skulle klättra över staketet för att hämta trofén blev han bryskt motad av den förmodade tomtägaren, en tjock å frodig skåning. - Här kommer du inte in, sa skåningen. - Men jag ska bara hämta anden jag sköt ner, den är ju min, sa stockholmaren. - Visst, men den ligger på min mark, sa skåningen triumferande. Skåningen tittade illmarigt på stockholmaren och föreslog att de kunde tävla om det hela. - Vi kan tävla i koddaspark. Vi turas om att sparka varandra på pungkulorna och den som står kvar efter sparken får anden. Jag kan börja, sa skåningen. Sagt å gjort. Skåningen riktade en kraftfull spark med sin högra trätoffel som träffade mitt i prick, och stockholmaren föll till marken med ett ljudligt stönande. Efter långt tid och svåra plågor kom han på benen igen och förberedda sig på att sparka skåningen. Då tittade skåningen på honom med ett skevt leende och sa: - Äh faen, du kan ta anden.

/T:sson

Inga kommentarer: