13 juli 2009

Fullt hus.

VARNING! Det här inlägget kommer att innehålla en hel del name drops. ------------------------------------------------------------------------------ I tisdags förmiddag sattes den sista (av ca 600) trallskruven i altandäcket. Sommarens prioriterade byggprojekt var därmed avklarat och vår bostad är numera kompletterad med ett större altandäck på entrésidan. Redan på eftermiddagen samma dag fick vi besök av sambons bror från Växjö med dotter samt kusin från Uppsala med hennes två döttrar. Det var således fullt hus, men som tur var (av utrymmesskäl alltså) fanns inte våra egna barn i huset under dessa dagar. ***** Var det Anton Körberg jag såg inne på Guldfynds butik i Halmstad city i måndags? Personen var längre och smalare än jag fått för mig att unge herr Körberg är, men det fanns drag som påminde om honom. Hur troligt är det då att det var just denna semikändis som skulle köpa en förlovningsring i en smyckebutik i Halmstad? Inte särskilt troligt, så personen jag såg var nog en look-a-like. /Hälsningar från er egen Celebrity Paparazzi. ***** Fästmön och jag var två av de ca 2 000 som såg å hörde Lena Ph och Orup på Solgården i onsdags. Träffade herr Postiljon med hustru och vi växlade några ord innan insläpp. Konserten/showen med "Vampen från Vetlanda" och "Hingsten från Huddinge" var helt okej, men det framgick tydligt att det är Tomas "Orup" Eriksson som är den store låtskrivaren och artisten av de båda. Lena Ph har för all del sina fördelar i sitt agerande på scen och ett fördelaktigt yttre, men det är Orups låtar som tydligast har fastnat hos oss som var unga på 80-talet. ***** Solgården Fame Spotting 090715 Följande (lokal)kändisar sågs på Lena Ph/Orop-konserten: Mats Jingblad med hustru (fd HBK-spelare och tränare m m) Conny Johansson (fd HBK-målvakt) Tommy Frejd (fd HBK-spelare) Ulf Månsson (fd Drott-spelare) Peter Gereny (vinnare av TV4´s Camp Malloy 2003) Håkan Berggren (fd Hylte Volley-spelare) Peter Roth (krögare, som dock sågs njuta på Bettans bar) ***** I början på veckan tog jag en snabb runda in till stan för att hämta några solcellslampor jag hade beställt. Dessa ska monteras i altandäcket och sprida ljus över sagda under dygnets mörkare timmar. I affären mötte jag handbollstränaren, Magnus Andersson, och vi hann med ett kortare samtal innan han skyndade iväg för att ta vara på sin sista semestervecka innan försäsongsträningen med FC Köpenhamn tar fart. ***** Torsdag var en strålande dag som gjord för sol å bad. Sagt och gjort. Efter 45 minuters bassängsimning bar det av till Tylösand för sollapande. Vårt sällskap kom ganska sent på eftermiddagen så det fanns plats för både bil och badlakan. Träffade Mats Jingblad med fru och far, så jag hälsade på trion och vi utväxlade erfarenheter om våra tonåringar och vedermödor kring detta. Fru Jingblad meddelade att hon sannolikt får min dotter Karin i gymnastik när hon börjar sitt program på Sturegymnasiet till hösten. Vi nämnde inte fotboll med ett enda ord. Det är kanske ett känsligt kapitel för Mats, sett i ljuset av turbulensen kring hans tränar- och sportchefsuppdrag i kräsna Peking. Mats far, Lars-Olof, är "statsmedborgare" sedan tio år och trivs med det. 1956 års vinnare av HP´s Dribbler var i synbart god form. ***** Det är viktigt att polismyndigheten är kraftfull i sitt agerande kring skottlossningarna på Andersberg. ***** HBK får gärna skjuta mer. ***** I lördags kväll var jag ute och köpte salva till sonen som tidigare på dagen hade varit i Växjö för att komplettera sin kropp med ytterligare en tatuering. Regnet fullkomligt vräkte ner och vindrutetorkarna gick som som Mick Tuckers trumpinnar i "Man with the golden arm". Då hörde jag jag en bekant röst strömma ut ur bilhögtalarna , och det var Clabbe som var radio-DJ på tydligt "Rakt över disk"-manér. Musiken var tydligt retro anno 80-tal med Earth, Wind & Fire och Boney M m fl. Efter närmare koll visade det sig att Sveriges Radio sänder P4 Retro i sommar där Clabbes svarar för "Disco Special" på lördagar långt in i augusti. Programmet kan också höras i efterhand via funktionen "Sändningsarkiv" som finns på programmets webbplats. Yaozie-Yaoza! /T:sson

2 kommentarer:

åke sa...

snacka möta kändisar! jag springer på Anders "HP" Holmer på jysk idag.
de ni gobbar

T:sson sa...

Anders Holmer kändis? Icke! :)