16 mars 2009

Inte var det mycket av "Tor on Ice".

Jisses, vad det görs "pudlar" om bonusprogrammen i vårt land - rena kennelklubben! Alla ska plötsligt fimpa bonusåtagandena till sina penningplacerare och chefer. Har de svenska kapitalförvaltarna läst TeTe-bloggen? ***** Det är halländsk dominans i media just nu. Peter Wahlbeck var med i senaste programmet av "Grillad" och Per Gessle (åt mat med sin familj på sitt hotell i torsdags kväll) var med i "Babben & Co". Nu satsar SVT på sin nya utgåva av "Fotbollskväll" och kör dubbelt halländskt i laguppställningen; Glenn Strömberg (Lerkil) och Per Zetterberg (Falkenberg). Jag ser fram emot att få höra Zetterberg på tydlig Falkenbergsdialekt säga, att det är dags att lägga [keoten på beodet]. ***** Marknadsetiska rådet (MER) har fällt OLW´s chipsreklam. Den film som fällts ansågs vara av karaktären stötande lyteskomik. Själv tycker jag bara att den är så oerhört IRRITERANDE. http://www.metacafe.com/watch/yt-bLi1cCP4-Zo/olw_dela_med_dig_av_det_goda_1/ ***** Var med grabbarna på ishockey förra söndagen och såg Halmstad Hockey spela kvalmatch inför 1 200 åskådare. Hemmalaget hade tre spelare som utmärkte sig. Inte bara för att de var framträdande i matchen utan mer för deras utseende. Kvalspelet har tydligen fått dem att odla mustasch, och då menar jag en rejäl snorbroms som kasat ner på vardera kind. Typ som spelarna hade i den kulthyllade 70-talsrullen, Slapshot (Slagskott). Herrar Bjerdahl, Magnusson och Nyström hade lätt platsat i Chiefs tillsammans med Hanson Brothers. Den inringade spelaren har stått modell för en trio Halmstadspelare. ***** Jag har upptäckt att det är/blivit vanligt för mediaföreträdare att poängtera att personer kommer från Halmstad. Det hände senast i lördags när Babben Larsson (från Visby) som påpekade detta när Per Gessle klev på scen. Är det för att bekräfta för publiken att det faktiskt finns talanger utanför Stockholm, eller är det för att dialekten är så lustig att man vill förvarna lyssnare/tittare innan de tar till orda? Det är ju inte särskilt vanligt att man i tv säger, "Rolf Lassgård från Gävle" eller "Stellan Skarsgård från Malmö". ***** Såg Österrikes näst mest (gissa vem som är no 1) hatade person i rättegångssalen i måndags. Josef Fritzl dolde sitt ansikte med en blå pärm. Det kunde han ha besparat sig om t ex hans advokat upplyst honom om att hans nuna redan varit i all världens medier sedan flera månader. Eller så var pärmen hans senaste andrahandsboende. Hans familj är ju van att bo trångt. ***** Fästmön har varit rökfri i två veckor. Inte nikotinfri. Jag vet hur innerligt svårt hon har haft att sluta röka, så detta är en enastående framgång. Nu är det jakten på nikotinbegäret som gäller. ***** Hockeylaget är visserligen på väg till division 1 och det är ju bra i sig, men det lyste klart igenom att det finns stora brister i event, marketing, lagdelar och spel. Jämför jag med åren med Hammers noterar jag att dagens upplaga inte är mycket av "Tor on ice". På gott och ont. ***** En generalmajor och tillika chef för kungens militära stab har fått kanonjobbet (!) att vara bröllopssamordnare för ungdomarna Victoria och Daniel. Här snackar vi festprisse - oh, vilket party! Det blir revelj, skyttelinje med och utan djup och högtidliga tal till tonerna av knallskott. Senare på nattkröken när paret ska dra sig tillbaka till bröllopsgemaket läser generalmajoren "Stridsmans erinran", det blåses tapto och efter några timmars kungligt stånkande med prinsproduktion är det dax att göra patron ur. Höger, vänster om, marsch! ***** Under hockeymatchen fick jag span på en lapp som låg på stolarna jämte min. Det var en mindre undersökning där man bland annat skulle svara på varför man valt att gå på den här matchen. Svaret, "Jag var sugen på att gå och se på ishockey", var inte med som valbart alternativ. Om 400 supportrar åker på en bortamatch en vardagskväll i kvalettan får man nog anta att det finns ett hockeyintresse i stan. Som jämförelse uppgår HBK´s supporterskara till max 30 personer på bortamatcerna i Fotbollsallsvenskan. ***** Funderar på livet efter nuvarande yrkeskarriär. Jag är duktigt sugen på att driva ett hotell, gärna i ett (vinst)givande kompanjonskap. Sedan dök tanken om att driva ett kattdagis upp. Eller rättare sagt, jag fick ett kattdagisnamn i skallen och på den vägen är det. Så funkar jag. Hur fyndigt Katteverket var kan jag inte bedöma, men läsekretsen känner väl vid det här laget till min vurmelse för ordlekar. Hur som helst, här är skylten som skulle sitta på dagisdörren... /T:sson

Inga kommentarer: