29 mars 2009

Han ångrar nog att han inte bet henne istället.

Jag är fascinerad över möjligheterna att beställa tjänster och produkter via nätet. De verkar ju helt obegränsade. I måndags kväll "övertalade" jag fästmön att vi skulle ta en weekendtripp till London - hon har aldrig varit där. Almanackorna - analoga i det här fallet - gav klartecken till barnfri ledighet och möjlighet, så jag började rota runt på internet. Inom loppet av 45 minuter var flygresan bokad, bekräftad och betald, hotellrum bokat och dessutom två biljetter till musikalen, We will rock you (med Queens klassiska hits), som setts av 5 miljoner. Utan att knappt behöva lyfta på ar--et. ***** I början av 90-talet var jag på en kurs där en av föreläsarna med illa dold självgodhet berättade att jeansen han bar var inköpta från USA via internet. Jag skrattade rått för mig själv när jag kritiskt betraktade hans 4 cm för korta byxor som satt som skit. Snacka går ju. Idag vet jag hur nedrans långt före han var oss andra. ***** Skinn har blivit guld. Påhittigheten verkar aldrig upphöra när det gäller att tjäna pengar. För några år sedan var det skinnkläder som krämades av mindre nogräknade bedragare, men nu är det tydligen guldplagiat som säljs till godtrogna människor. Se upp därute. ***** Stans bästa kebabplejs har gjort sitt. För min del. Jag är kanske inte den trognaste av stamgäster men har ändå varit på kebabhaket så många gånger genom åren, att personalen hälsar igenkännande och desesutom vet vad jag brukar beställa. I fredags spenderade jag 84 kr på en lunchmåltid. Det som drog iväg kostnaden var en liten skål med tzatziki plus det faktum att jag åt där. Dessvärre tog pitabrödet slut innan den grekiska vitlökssåsen var slut. Med förväntningar på en fortsatt smakrik lunch vände jag mig till personalen och frågade om det gick att få ett pitabröd till. - Ja, du kan få köpa ett, var svaret. Häpen lommade jag tillbaka till mitt bord och fortsatte äta, med stigande förundran och ilska. Visst kunde jag väl köpt ett bröd till men det skulle kosta mig 3 kr extra för kortbetalningen, men än viktigare är att det finns principer jag håller högt. Jag har ätit på favorit-kebabhaket för sista gången. Troligen på mycket, mycket länge. [efcharistå] ***** Det är inte så märkvärdigt att resa till London egentligen. Det går snabbt också. Kamrat Gunnar ska ge sig iväg igen på en riktigt långresa, till fruns släktingar i Chile. Det är vad jag kallar en resa. ***** Assistansföretagen i landet kommer att hamna under lupp. Det finns nämligen misstankar om att det finns företag som erbjuder personliga assistenter och som inte är så nogräknade med löneutbetalningar, beskattning av dessa och inbetalning av sociala avgifter. Såg ett inslag på tv i veckan där det framgick att brukare var mer nöjda med den privata assistenthjälpen än den kommunala. En brukare som uttalade sig hade dålig erfarenhet av kommunens assistentservice då de inte alltid kunde erbjuda den assistenttid hon ansåg sig behöva. Det gjorde däremot det privata företag hon har nu. De levererade den tid hon behövde utan omsvep. Och vi vet vem som betalar den ersättningen till företaget? Försäkringskassan och därmed vi. ***** Öga för öga, tand för tand. Den första strofen i det talesättet har blivit läskigt sant för en man och en kvinna. En iransk kvinna vägrade att gifta sig med en man som ihätrdigt uppvaktade henne. Till slut rann sinnet över och mannen attackerade kvinnan med syra, så illa att hon blev blind på båda ögonen, trots ett flertal operationer. En iransk domstol har nu gett kvinnan rätt att hämnas genom att hälla 20 droppar syra i varje öga på mannen.syra i ögonen på mannen. Nåt säger mig att han önskade att han hade bitit henne istället. ***** Skaparandan har slagit klorna i mig. Just nu skissar jag för fullt på en förbättring av tomtens framsida. Jag samlar också på mig inspiration från olika trycksaker och hemsidor och snart är det dax att omsätta alla intryck i praktiken. Fästmön har givit sitt medgivande. Så här långt. Jag har varit lite småklurig och levererat en del arkitektoriska inslag som jag vet att hon gillar. ***** Det finns Kenta-fintar, Foppa-fintar och nu finns den här... http://blogg.aftonbladet.se/18582

***** De sista dagarna på veckan har gått i festandets tecken. I fredags vas det firmafest i Falkenberg. Det blev lite av varje att dricka och en del dansande, så när jag dippade i sänghalmen var jag inte i toppform precis. Mest trött dock. Dagen därpå laddade jag om batterierna för pubvistelse med Taxameter-Kungen, El Jimmy och hans kompis som var min namne. Vi såg två fotbollsmatcher och drack hyggligt mycket "hostmedicin". Därefter gick sambon och jag på sen bioföreställning. Jag jäspade en hel del trots att "Män som hatar kvinnor" var en klart sevärd rulle.

/T:sson

Inga kommentarer: