25 mars 2009

Många av förespråkarna för en bevarad sporthall har sedan länge svikit lagen som spelar där.

Nu är våren på väg. Det luktar gödsel i Holm. ***** Vad är en förbundskapten i svensk fotboll, om inte ett enda stort syftningsfel. Ja, det skulle i alla fall jag kunna dryfta mig till att uttala efter att ha läst ett av Lars Lagerbäcks uttalanden inför VM-kvalmatchen mot Portugal. Förbundskaptenen har ondgjort sig över att portugisen Cristiano Ronaldo ofta filmar sig till fördelar. Lagerbäck har bland annat sagt: - Man ska kunna stänga av spelare som filmar i efterhand. Hur bär spelare åt för att filma i efterhand, och varför ska det bestraffas?! ***** Hallandsposten hade en riktigt kul rubrik i tisdagens nätupplaga: Vanvård avslöjad - djur bodde i bajs Jag trodde kor bodde i lador. Att de bor i bajs kan förklaras av att kossorna kanske går in och ut genom bakdörren. ***** Nu är det upprop i stan, mot rivningen av Sporthallen. Den i mina ögon fula byggnaden har plötsligt fått en mängd ihärdiga supportrar. Troligen är det ett flertal av dessa bevaringsivrare som sedan många år ändå har svikit Halmstadlagen som spelar sina hemmamatcher där, även när det sker på högsta elitnivå. När fäktarna tränade gjordes det på golv som sviktade på grund av fukten i golvbjälklaget. Omklädningsrummen och duscharna är väl i samma skick som när jag själv lirade juniorhandboll. Titta framåt, inte bakåt. Riv hallen.

***** En av mina bästa kamrater från uppväxt- och ungdomsåren är numera generalsekreterare i Världsnaturfonden. Just den här helgen var det manifestation om klimatet i världen och Lasses WWF basunerade ut budskapet "60 Earth hour". Släckte du ljuset kl 20:30 i lördags? ***** Nykterhetsrörelsen funderar på att hitta en alternativ kanal för att nå ut med sitt budskap. De tänker starta en radiokanal och den ska heta Nix Alkohol. Förespråkarna för fria droger kommer att använda samma marknadsföringskanal som Mix Mega...Nix Alkohol. Deras station kommer att heta Fix FM.

***** De började division-2-säsongen i lånta kläder från ett "konkursbo" (Hammers). I fredags tog sig Halmstad Hockey till division 1. På egna meriter och i egna matchdräkter. ***** Fästmön är rökfri sedan snart fyra veckor. Jag imponeras och gläds med henne.

/T:sson

Inga kommentarer: