17 december 2008

Mina mjuka och hårda klappar.

REDAKTÖREN DELAR UT KLAPPAR Mjuka klappar går till:
  1. Våra svenska vardagshjältar. De som ingriper för att hjälpa andra medmänniskor, med risk för egen hälsa eller eget liv.
  2. Barack Obama, ny president i USA. Han lär behöva det eftersom han själv kommer att leverera hårda paket till de amerikanska medborgarna de kommande åren.
  3. Min familj - för att de står ut med mig. Mina vänner - för att de går ut med mig.
  4. Finska politiker som vill göra Finland tobaksfritt*. De vill hindra all införsel av snus och stoppa försäljning av produkter som liknar tobaksprodukter. Man har bl a sett ut lakritspipan som ett hot.
  5. Auktionssajten Tradera. Jisses vilken nytta jag haft av denna community där produkter och tjänster auktioneras ut!

Hårda klappar går till:

  1. De(t) nöt(ter) som godkände att Swedbank får sätta sitt företagsnamn på den planerade nationalarenan för svensk landslagsfotboll. Jag är medveten om att Svenska Fotbollsförbundet har låtit bolaget Arenastaden sköta förhandlingarna, men det ändrar inget i mina ögon. Dags för byte!
  2. George W Bush. Need I say anything more ´bout that?
  3. TV4:s programdirektörer. Nu har reklaminslagen blivit så många och så frekventa, att det är rent av störande att ens slå på kanalen. De sänder också våldsamma trailers under tider då barn tittar på kanalen. Dessutom börjar de med programtrailers för program som börjar först en vecka efter det att trailern börjar sändas. Men hallå, lägg av!
  4. Nöjesetablissemanget Liseberg. Varför välte Rainbow?
  5. Alla dessa bloggare*. Försök ange sökord på Google eller Yahoo och vänta och se. Resultatet på det sökta ordet eller ordkombinationen är fullständigt fullklottrad med information från olika blogginlägg. Det tar ju evigheter innan man kommer till officiella kunskapskällor!
  6. Försäkringskassan. Har man hört talas om service i den myndigheten?
  7. En del rubriksättare i tidningsbranschen. För att ge ett exempel läste jag följande rubrik: Sköts i huvudet - framtiden osäker Läs artikeln via länken, fundera på rubriken en gång och formulera gärna en egen som passar till artikelns innehåll. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/handboll/article4039922.ab

* Kan läsas med ironi.

/T:sson

Inga kommentarer: