11 november 2010

Fyra nätter är mer än fem dagar.

Tidig uppstigning var en återkommande företeelse för mig den gångna veckan. Trots att jag lagt mig ganska tidigt veckan innan var jag nästan ännu tröttare på dagen, så därför valde jag en annan strategi och gick till sängs "normalsent" och gick istället upp innan kl 06:00. Det funkade faktiskt riktigt bra och jag var mycket piggare den här veckan. Veckan gick också skyndsamt.
***** Vid infarten till Helsingör har man anlagt en rondell som dessutom är utrustad med ljussignaler. Varför?! Hade danskarna otur när de tänkte? *****
Nätverket Gåbbaträff hade säsongsavslutning i fredgs kväll. TeTe-bloggaren arrangerade i vanlig ordning en träff på lokal pub där det förlustades och den årliga frågetävling som brukar trigga igång "gåbbarna". Vi fick god hjälp av det skånska husbandet som fick oss att rockaloss vid bordet med både Beatles och Blur i utbudet. Patrik blev champ det här året.
***** Funderar på begreppet, "smutsa ner sig". Varför pratar man om nedsmutsning/att smutsa ner sig, är det så givet att smutsen vandrar lodrätt och i riktning ned mot jorden? ***** Veckans bild

***** Har även svårt att förstå om en byggnad har brunnit ned eller brunnit upp. Samma är det väl med stearinljusen man tänt därhemma. ***** Lördagens planerade tripp till Border Shop i tyska Puttgarden innebar uppstigning kl 06:00. Det här var för övrigt tredje raka helgdagen då min sängvistelse avbröts vid det klockslaget. Tillsammans med arbetskamraterna Richard och Roderic och Richards kamrat Tony gav vi oss iväg för att oss till andra sidan Öresund och Nordsjön. Hela resan tog elva timmar, men själva shoppingen i Border Shop var över på en timme. Efter hemkomst var det dax för "provsmakning" där samtliga resenärer med tillgängliga respektive umgicks med stor trivsel hemma i Richards residens. Det var en synnerligen trött bloggare som stupade i säng kl 01:30 efter nitton timmars vaket tillstånd.

***** Min kära fästmös släkt- och vänbesök i Växjö den här veckan innebar att jag var gräsänkling den större delen av veckan. För egen del hade jag ganska mycket på dagordningen en stor del av veckan, så dagarna utan Camillas närvaro gick ändå ganska fort. Bland annat stödtapetserade och målade jag och fixade med bänkskåpen till nya köket. Dessutom var det ju utgång med Gåbbaträff i fredags och resa till Puttgarden dagen därpå. Men, att vara gräsänkling i fem dagar innebär för mig ett stort mått av saknad. Att vara gräsänkling i fyra nätter är betydligt värre.
*****
Är lite konfunderad över att entrén till Border Shop i Puttgarden sluttar nedåt när man ska in för att handla, men brant uppåt när man ska forsla ut den oftast överfulla och tunga kundvagnen. Borde det inte vara tvärtom?
***** Dottern ringde och uppmärksammade mig på Fars dag. Jag är inte överförtjust över den typen av högtidsdagar, men samtalet värmde ett fadershjärta.

Inga kommentarer: