15 november 2010

200.

Inledningsvis kan jag meddela att detta blogginlägg är nr 200. *****
Kitchen makeover update
Vårt köksprojekt tar betydligt längre tid än jag först hade trott. Tillgänglig hjälp, leveranstider och underarbeten har varit aspekter som förlänger tiden för färdigställandet av vårt nya kök. Men vi lär oss att vara tålmodiga och flexibla. Till en viss gräns. I måndags åkte mycket av det väsentligaste ut, t ex köksfläkten men samtidigt kom bänkskåpen på plats och i helgen har vi monterat skåpslådor, dörrar och handtag.
***** Bloggandet här på Blogger började i september 2007, men redan efter hemkomsten från en semester i Grekland 2006 hade jag börjat publicera inlägg på MSN bloggtjänst. Jag vet inte säkert varför jag drogs till detta offentliga rum, men skrivandet har ju alltid varit viktigt för mig så det föll väl sig naturligt när möjligheten erbjuds. Den här bloggen är en veckokrönika snarare än en dagligt uppdaterad blogg, men det passar mig bättre. Tror också att det är lättare att hålla skribentlågan igång på det sättet. I alla fall för mig. Så här har ni mitt 200:e inlägg. ***** Det är så lätt att man tar saker för givet. En annan lärdom är närkontakten med de vulkaniska känslor som rusar i mig. Kärlek och passion är mäktiga inslag i livet, och samtidigt är lycka en färskvara som, enligt en svensk manlig professor med svart nagellack, kan förväntas räcka i endast tre månader. Oavsett. Uppenbarligen kan vi människor klara vardagen utan närvaron av en beständig lycka. Ett tjejg'äng i Vikmanshyttan prickade in drömvinsten på Lotto igår och tog hem 103 miljoner kronor. Deras euforiska lycka över detta ska alltså räcka typ tre månader. ***** Old but good news! En kul vägvän fyller 20 år i år. Klicka på bilden på min Miata för mer info.
***** Från manége till parlament En uppfriskande person tar plats i brasiliansk politik. Det är en clown som gått ut i en valrörelse med mottot: Det kan inte bli sämre. Väljarna sa sitt och tog både clownen Tiririca och hans budskap till sitt hjärta och jan blev kvalificerad för parlamentet. Om han först kunde bevisa att han är läs- och skrivkunnig. ***** Kan Mona Sahlin lära något av clownen Tiririca? ***** Nu ska Miatan till vintervila och ställas av. Kamrat Richard bistår med uppställningsplats och kommer att ta hand om min klenod på bästa sätt. Han har t o m lovat att lägga över presenningen när det blir dags. Vilken värd! *****
Borlängebandet Mando Diaos basist, Carl-Johan Fogelklou, håller på att packa kappsäcken. CJ styr kosan till Halmstad och Frennarp där han köpt hus med sin flickvän. Därmed får vi en ny kommunmedborgare...som håller på Malmö FF :(
*****
På begäran publicerar jag här bilder på det som några vänner trodde att just den här jubileumsbloggkrönikan skulle handla om...

Inga kommentarer: