12 september 2010

Jante, smiska mig!

Äntligen var valdagen här. Det har nu hållt på i månader och det känns som att det kan räcka nu. Inför-valet-tiden har handlat med debatter och Twitter, affischer och fetischer, utfall och infall, hot och idiot, direktsändningar och eftersändningar, misshandel och löftesvandel, Facebook och Outlook. Och bröstpumpar. Efter 19/9 har vi inget val.

***** Where did it go, Joe Labero? ****** Sedan jag publicerade en funktion här på bloggen som visar besökares hemvist får jag erkänna att det känns spännande att se hemvisten hos tillfälliga (?) besökare. Har noterat att det dyker upp besökare från Hjo, Norrland, Europa, Danmark, USA o s v, och då kittlar det till lite i självbelåtenhetens känsliga nerv. Ja, jag borde skämmas. Jante, smiska mig! Men tänk ändå att det finns människor runt om i världen faktiskt - om än för en tiondels sekund - har stannat upp i livet och ägnat en stund åt min blogg. Tänk om någon faktiskt läser ett inlägg. Eller flera?! Till er alla, tillfälliga eller återkommande besökare, välkommen hit. ***** Höger, vänster om! Inför helgens val hade Vänsterpartiet laddat med burlesk show där ett av de minst (?) uppskattade numren var en strippa som dolde sina på framsidan placerade behag endast med Vänsterpartiets logotyp. Men eftersom båda bröstvårtorna var täckta hade ju kvinnan täckt över både "vänsterpartiet" och "högerpartiet". ***** Kall Song Fotbollsspelaren Alexander Song gjorde förra helgen ett betydelsefullt mål för sitt Arsenal, men inte minst för tränaren Arsene Wenger. Det var Londonklubens 1000:e ligamål sedan fransmannen tog över som tränare. Songs mål var en liten käck chip över en famlande Bolton-keeper. En kall Song. ***** Såg Emma von Sydow och författaren Björn Ranelid i tevesoffan i söndsg morse. Emma skulle ägna valdagen åt att följa valet med goda vänner och ta in information om valresulatets utveckling från alla håll och kanter, t ex via teve, Twitter etc. Björn däremot har ingen teve. ***** Kalvade i spåret Den ryske skidåkaren Nikolai Pankratov misstänks för dopning. Han misstänks ha använt preparat som lär ha kalvblod som effektiv substans. Pankratov blev ertappad med tydliga bevis, och nu har jag inte fått det bekräftat, men han sågs "kalva" utanför skidspåret. Man har även sett spenar växa ut på honom. Just nu bara en. ***** Det senaste förmodade och misslyckade bombattentatet i Köpenhamn har nu lett fram till att den danska polisen har omhändertagit en man vars identitet dockär okänd. Men man har i alla fall mannens benprotes. Om det nu är den här mannen som försökt spränga ett hotell i luften och om det verkligen är mannens benprotes, då kan jag räkna ut följande: Mannen har misslyckats även med tidigare uppdrag och har då (av misstag?) fått sitt ena ben bortsprängt. Den danske polisen vet inte vem mannen är, men jag vet: Han är den notoriske Klåparen. Troligen en avlägsen släkting till kommissarie Clouseau. (Bild: www.aftonbladet.se) ***** F d världsettan i tennis, Mats Wilander, var huvudperson i veckans "Här är ditt liv". Jag har inga synpunkter på valet av Wilander men det visade sig att han inte är en särskilt karismatisk person är han inte. Hela familjen verkade väldigt sansade och jordnära, och det är ju inget fel i det, men det blev väl mycket mellanmjölk över det här avsnittet. Jag undrar också varför inte Björn Borg var med och inte minst Wilanders "musikpolare", Janne Bark och Ulf Lundell. ***** Köksrenoveringsprojektet pågår i sakta mak i avvaktan på leverans av köksinredningen. Hittills har taket i matplats, kök och hall målats som finns i en öppen planlösning i entré/markplan. Nu i helgen har vi tapetserat (Camilla) och målat utrymmet för matplatsen och därmed äntligen täckt över tidigare trasiga tapeter och andra synliga brister. De känns riktigt bra. ***** Ibland när jag duschar tvättar jag kroppen med mitt hårschampo. För en tid sedan läste jag på schampoflaskan och där stod det: "För extra volym och fyllnad". Inte undra på att jag har lagt ut och gått upp i vikt. Nu har jag börjat använda diskmedel istället. Flaskans funktionsbeskrivning var mer tillfredsställande: "Tar bort även det svåraste fettet". (Tack för bidraget Fredric A) ***** Kan inte bara låta bli att publicera det här klippet här. Se, lyssna och ha det så kul :).

Inga kommentarer: