6 juni 2010

Nu tycker jag faktiskt att sessan överreagerar en aning.

Min till synes outtrötteliga jakt på konstverk signerade Yrjö Edelman innebar ett nytt byte i helgen. En pilot bördig från Kalmar är i färd med att skapa ett gemensamt hem i Malmö och den blivande sambon tyckte att ett av konstverken inte passade inte. Hon föredrar verk av Stefan "Mås" Persson från Halmstad vilket iofs tyder på god smak. Därmed fick Edelmann-verket gå. Jag fick litografin till ett fyndigt pris. ***** Vi gjorde en spontan biljettbeställning. Camilla och jag kommer därför att bege oss til Globen i veckan för att se Whitney Houstons comeback. Den tidigare så spröda kvinnan med den magiska rösten väger tydligen 80 pannor och ser nu tämligen svullen ut i ansiktet. Hoppas att rösten hållt formen. ***** Det här var en ny och intressant turistguide... ***** En amerikansk porrskådis dog i helgen efter att ha kastat sig ut från en klippa, omringad av polis. Mannen hade tidigare mördat en skådespelarkollega med en rekvisita i samband med en flminspelning. Rekvisitan bestod av ett samurajsvärd. Man kan ju bara spekulera om vilken story som var grunden i denna XXX-film. ***** Hej, vad solen tog i lördags! Efter bara halvannan timma i solen har jag nu en inte särskilt klädsam rosa/röd nyans på framsidan av kroppen. Same procedure as last year. Same procedure as every year. ***** Det är 7 veckor kvar till semestern. **** Tycker att prinessan Madeleine överdriver separationen från hr Bergström när hon väljer bort offentliga framträdanden som t ex nationaldagsfirandet. Eller är det hovet som överreagerar? Jag menar, det var "bara" en förlovning de bröt, de var ju inte gifta och hade dessbättre inga barn som drabbas. När vi nu har ett kungahus som till stor del bekostas av allmänna medel förväntar i alla fall jag mig att kungahusets berörda ställer upp för sitt land, dess flagga och särskilt på nationaldagen. Tänker sessan ställa in den årliga semestern i S:t Tropez också? Don´t think so. ***** Mitt sug efter en cab har inte blivit mindre sen förra blogginlägget. Snarare tvärtom. Har krattat manegen genom en kontakt med den personliga bankmannen. Förresten, såg en bilannons som gjorde mig förbryllad. En skånsk bilfirma annonserade en MB SLK 200 till försäljning. Den här Mercedez-modellen är en tvåsitsig plåtcab. Det stod att bilen var utrustad med "stolvärme fram". Hallå! Det finns inga stolar "bak"... ***** Sonen Victor fyllde 20 år i måndags. Jag kommer tydligt ihåg att han fick komma hem från BB den 8 juni 1990 och det var samma dag som inledningsmatchen i fotbolls-VM spelades. Argentina fick spö med 1-0 mot Kamerun - en smärre sensation. Jag kunde se första halvlek med fullt fokus, men i andra tyckte inte den åtta dagar gamla sonen att det var kul längre. Nu 20 år senare har han gjort sin inköpsdebut på Systemet. Nästa vecka börjar fotbolls-VM. ***** Det har tydligen gjorts en undersökning om vilka 6 saker en man först noterar och attraheras av hos en kvinna under de första 6 sekunderna de möts. Desa var följande:
  1. Leendet
  2. Håret
  3. Urringningen
  4. Make-up
  5. Hyn
  6. Väskan

Jag tror att någon i undersökningen ljuger - flera faktiskt. Ben och rumpa borde väl vara med...?

***** /T:sson

Inga kommentarer: