30 juni 2010

Provkörningen med en cab blev längre än väntat.

Jag arbetar fortfarande. I väntan på semestern. Faktiskt har det varit tämligen okej att jobba även så här långt in på sommarperioden, och jag har fått undan en del saker på jobbet när trycket i de annars mest förekommande arbetsuppgifterna minskar. Det som är aningen störande är det ankomna sommarvädret som gör att jag inte vill missa möjligheter till sol och bad, men då sitter jag du där på mitt kontorsrum och väntar på annalkande semesterledigheten.

***** Sonen har jobbat färdigt för den terminen och firar nu sommarledighet innan det blir skolbänken till hösten. Dottern påbörjar i veckan sitt andra av tre sommarjobb och ska då jobba på travet under Sprintermästaren. Hon kommer att ha fullt upp, särskilt om det nuvarande vädret håller i sig.

***** Boende på Andersberg störs av pågående byggarbeten. Arbetet påbörjas tydligen kl 07:00 varje vardagsmorgon. Till de boende vill jag ställa en fråga: Låter ordet "sommarjobb" bekant? För inte så länge sedan härjades bostadsområdet av anlägda bilbränder, annan skadegörelse och inte minst skottlossning. Men det är väl av sekundär betydelse jämfört med byggmaskiner oväsen.

***** Själv brukar jag här i bloggen anmärka på gödselstanken här ute "på landet" i Holm, men inser genast att jag har mig själv att skylla som bosatt mig här.

***** Man ser inte mycket av barnen nuförtiden. De är otroligt aktiva i sina sociala nätverk och jag inser nu att sms utgör den mest frekventa kommunikationskanalen.

***** Artisten Samantha Fox lär ha blivit biten av en katt i Thailand och fått rabies. Hon får skylla sig själv om hon springer omkring och sjunger sin dunderhit från 80-talet, "Touch me".

***** "Drömmen" om en cab blir alltmer verklighet. Två provsittningar och en provkörning är genomförd den här veckan och vid sistnämnda var det tämligen häftig att susa ut på E6 i 120 km/h med cabben nere. Eftersom jag valde fel avfart blev provkörningen längre än väntat och det fick bilfirman att ängsligt ringa efter mig. Men kul var det! Allt talar för att jag kommer att susa omkring i en cabriolet inom överskådlig tid. Jag är nog ett lätt offer för bilförsäljare, ett öde jag förmodligen delar med andra. Många andra.

*****

***** Jag har noterat det tidigare och det är nu dax igen. Aftonbladet har en besynnerlig prioritering av sina nyheter på sin nätupplaga. AIK är ett av allsvenskans just nu sämsta fotbollslag. Sedan de fick Alex Miller som ny tränare nu i sommar har nättidningen varit full med artiklar om Alex härjningar i truppen. Nu i lördags var det en AIK-artikel bland topp-4 i aftonbladet.se. Hade det handlat om fotbollslandslaget kunde jag levt med att en fotbollsnyhet låg högt upp i prioriteringen , men inte detta. Undrar ur nyhetsprioriteringen sett ut om det varit en AIK:are och inte en spelare från Assyriska som blivit skjuten. ***** Var det Stanley Kubrick som regisserade avslutningen i VM-kvartsfinalen, Uruguay-Ghana? För var inte den matchen ett sällsynt välregisserat drama med hopp och förtvivlan som härskande tillstånd? Och vem låg bakom regin i matchen Paraguay-Spanien? Helt galet. Den här upplagan av fotbolls-VM har utvecklats till ren teve-underhållning och min sambo Camilla, som inte är särskilt intresserad av fotboll, lever faktiskt stundtals ljudligt med i dramatiken. Hon kan dock klara sig utan vuvuzela-kaoset. ***** Det finns tydligen en bordell i Visby som har potential att bli välbesökt under Almedalsveckan. Ordet "almedalen" kan därmed ge alternativa associationer. Om man nu är skapt på det viset. /T:sson

Inga kommentarer: