5 juli 2008

Jag är förvirrad.

I veckan har SVT sänt ut repriser av Uppdrag granskning. Reportaget om hur ICA-butiker märkt om färs och andra köttvaror med nytt utgångsdatum och annat vidrigt hanterande har sänts vid flera tillfällen. Det är uppseendeväckande skandalartat. När Skandiahärvan var offentlig valde företaget att be kunderna om ursäkt genom att prägla den texten på en levande gris. Jag hoppas att den grisen inte hamnade hos en ICA-handlare. ***** Igår kom nyheten om att flera företag i Europa fuskat med buffelosten mozzarella och gorgonzola genom att blanda skämd ost med färsk. Precis innan jag skriver detta dyker en reklamspot upp på morgon-tv:n där företaget Sankta Lucia gör reklam för sin mozzarellaost. **** Fredrik Ljungberg är hemma. Fick uppgifter om att han synts ratta sin svarta Ferrari. Igår fick jag syn på en svart Ferrari vid den nya rondellen i Söndrum. Men registreringsskylten bar namnet Filip. Har lillebrorsan också skaffat ett sånt värstingåk? Ett varbergspar har nyligen bytt grenrör på sin Ferrari. Det kostade 99 000 kr. ***** Thomas föddes som kvinna. Senare i livet vaknade dock övertygelsen om att han/hon dock egentligen borde vara man. Då påbörjades processen att fysiskt omforma sig till man, men de fysiska betingelsena för en födsel bibehölls. Thomas är gift med en kvinna och häromdagen födde Thomas deras första barn. Och jag är förvirrad. /T:sson

Inga kommentarer: