8 december 2007

Såg en ny tavla på tv.

Upplever en hektisk period just nu vad gäller värdsliga ting som julklappar. Jag handlar fokuserat i affärer och på nätet, och så sakteliga fylls den gula Ge-Kås-kassen med inslagna paket. Oavsett hur tidigt jag än börjar och hur målmedvetet jag handlar är det några klappar som alltid blir besvärligast till slut; klapparna till mina föräldrar. ***** Börjar bli aningen otålig med att bara ha tillgång till ett wc med duschmöjligheter. Renoveringen av wc/dusch på entréplan går oerhört långsamt och helt utan min förskyllan, eftersom vi valt att låta entreprenör sköta jobbet. Visst ser vi några hantverksmässiga framteg i processen men ett otränat öga kan inte se att det ska bli ett våtutrymme. Vardagarnas morgontoalett för sex inneboende på vårt enda fungerande wc är därför ett logistiskt dilemma. ***** Såg faktiskt finalen av Idol 2007 på tv igår. Tycker att tittarna lotsat fram två spännande artister som stod för två bjärt skiljande framtoning. Marie med sin starka skönsång och Amanda med sina spännande framträdanden. Jag har sett de tre tidigare finalerna men gårdagens var på ett mer påtagligt sätt laddad med personlighet och känslor som stundtals var svårt att värja sig mot. För egen del gled sympatierna mer och mer över till fröken Jenssen ju längre finalen framskred, men det blev ju som bekant Marie Picasso som vann. Visst var det en ny tavla som målades upp framför 2 miljoner tv-tittare. En Picasso, som avbildar ännu en talangfull ung svensk artist. Ska man döma av tidigare finalsegrares erfarenhet lär tvåan Amanda ha en snabbare och mer framgångsrik tid framför sig. Det förstår man om vi betraktar hur det gått för Darin, Ola, Måns och Danny, jämfört med segrarna Daniel, Agnes och Markus. Det finns en stor karriär i vardande för en Idol-artist, även för den egensinniga fröken Jenssen. Om hon nu vill själv. ***** Hittade precis ytterligare en julklapp på nätet. Fick ett mejl från företaget som meddelade mig att de fått in produkten på lager igen. Dagens B2C-communication ger oss möjligheter att konsumera från hemmet och det reser en fråga: Who needs Santa? /T:sson

1 kommentar:

silverryggen sa...

Julklappsförslag till "di gamle"
Jag har köpt en Soda Stream så att de slipper släpa hem allt vatten. Sen blir det vanliga, korg med vin och delikatesser. Funkar alltid.