16 december 2007

Animerade Robert har blivit porrkung.

Jag hade en längre tid sett fram emot att läsa boken, Spelet (The Game). Det ångrar jag nu. Den amerikanske journalisten, Neil Strauss, har blivit mycket uppmärksammad och omtalad för denna raggningsbibel. Strauss beskriver i boken hur han tillbringade två år med ett nätverk av män som gjort det till levnadskonst att få kontakt med och gärna hamna i säng med vackra och helst till synes ouppnåeliga kvinnor. Av de sidor jag orkade läsa mig genom fick jag en insyn i hur relationsvärlden kan fungera, vilka inledningsfraser att använda för att få en kontakt med kvinnor och hur man får dom att ge ifrån sig sitt telefonnummer. Först var jag fascinerad över hur framgångsrika männen var enligt Strauss (i nätverkat kallad för Style), men efter några dagars läsning började jag ställa mig en del kritiska frågor. Hur dumma var tjejerna egentligen, vilken självkänsla hade de och framför allt hur unga var dom? jag lyckades ta mig igenom drygt 200 av de 441 sidorna och sen gav jag upp. Mitt boktips om "Spelet" med Neil Strauss: Släng skiten! ***** Är det verkligen okej att det statliga bolaget Teracom ska kunna verka på en redan fungerande marknad där de kan sälja produkter som borde vara avsedd endast för privata aktörer? Nej, det tycker inte jag. Det är väl en sak att Teracom svarar för den komplicerade tekniska lösningen för tv- och radio-sändningar i landet. Däremot är det synnerligen tvivelaktigt när bolaget konkurrerar på marknaden och säljer både digitalmottagare och abonnemang. Ännu mer fel blir det när det visar sig att Teracom via erbjuder kunden att se på porr-tv via sitt Boxers abonnemangsutbud. Den datoranimerade prettosprätten Robert har fått en illaluktande odör av porrdistributör. ***** T:sson

Inga kommentarer: