23 september 2007

Keep smiling.

Fallet Maddie börjar bli än mer intrikat sen jag började blogga om den engelska flickan som i maj försvann från sina föräldrar och syskon på semesterresa i Portugal. Medias värdering ändrar nu kurs, och från att ha deltagit och supportat fonden/kampanjen för att stötta föräldrarna, snärjs föräldrarna allt mer för varje publicerad artikel med en osynlig men målmedveten snara. Detta är i media vill jag påpeka. Vad polisen har för teorier har jag ingen aning om, men om jag koncenterar mig på vad media publicerar börjar en fasansfull misstanke torna upp: Har föräldrarna något med försvinnandet att göra och har de av misstag eller medvetet försökt tysta en besvärlig och högljudd 3-åring? Var är den nu 4-årige Madeleine? Keep smiling Om man vill uttrycka känslor i skriven text när man kommunicerar via datorerna finns det hjälp att tillgå. Vill man visa att man är glad eller skrattar man man antingen skriva "lol" (laughing out loud) eller helt enkelt använda smileyn :). Våra ungdomar använder dessa "genvägar" i språket när de kommunicerar t ex via MSN Messenger. De har god nytta av dessa smileys och denna företeelse fyller nu 25 år. Grattis! Vill du veta vilka smileys man kan använda rekommenderar jag länken. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article811743.ab Konsulten Göran Nu är Göran Persson i blickfånget igen. Jag hade person(!)ligen trott att den f d statsministern skulle försvinna från mediebruset, där han sitter på sin sörmländska herrgård långt borta från storstadsmyllret. Nu när Persson fått uppdrag som pr-konsult visar det sig att hans intresse bland medierna har vaknat igen. Det förfasas över att företaget JKL hyr ut Persson som konsult, men mest för att det finns uppgifter om att han kostar 100 000 kr i timmen. Och? Låt mig poängtera att vare sig säljare eller köpare av konslutationen bekräftar köpesumman eftersom man inte avslöjar arvoden. Jag har inga problem med att det sätts priser på marknaden så länge som den fungerar avseende konkurrens och jämbördiga villkor. Att företaget som hyr ut Persson som konsult får in 100 000 kr har jag inget problem med. Det är ju ändå köparen som avgör om man anser produkten/tjänsten vara prisvärd. Aftonbladets nätläsare verkar tycka det också. I tidningens nätenkät tycker hälften av de som svarat att det är OK att man tar 100 000 kr för hans konsultation. Jag tycker inte frågan handlar om Göran Persson utan om företaget JKL har värderat hans marknadsvärde rätt och det får de ju tydliga bevis för om det finns kunder som är villiga att köpa tjänsten för det priset. /T:sson

Inga kommentarer: