30 september 2007

En icke önskvärd nyrepris.

Söndag förmiddag. Regn, vad annars? Känns som om det regnat varje dag sen vi kom hem från Greklandssemestern i augusti...förra året. Hann iaf med en del utomhusbestyr igår, klippa gräset för sista (?) gången i år, ta in utemöblerna och luka i landen. Skördade morötterna också och de största var som mitt pekfinger. Här snackar vi närproducerat! Det är kanske lika bra att vädret är ruttet för det blir en höst/vinter fylld av inomhusbestyr. Närboende är därmed förvarnade. Nu vet jag att det inte var en önskerepris Hade sett fram emot de nya avsnitten och var lite nyfiken på hur barnen vuxit till sig. Max är sig lik men systern har bytts ut mot en annan skådis. Det stör mig. Annars är det sig likt i Vivalla där herrn i huset har sina utfall och påhitt och modern står för förståndet. Visst är Allans rollkaraktär komisk men att se avsnitt efter avsnitt med en arbetslös postiljon som pratar i nattmössan var inte så kul trots allt. Det här var en nyrepris jag inte önskade mig. Tror att jag i lördags såg det sista avsnittet för min del av Svensson, Svensson. I am streaming I våras upphörde abonnemanget med Canal+ på egen begäran. I samma ögonblick försvann hundratals kanalplatser från tv:n med filmkanaler och sport på längden och tvären. Jag utkämpade en inre kamp där intresset för livesport slogs mot det ofyndiga i att betala för något man inte utnyttjade mer än marginellt av utbudet. Förståndet besegrade till slut intresset (?). Härom månaden började jag titta in på sajter där fotbollsfans i hela landet möts och utbyter erfarenheter och otidigheter med varandra. Inte sällan förekommer där länktips till sajter där man sänder sport över nätet med s k streaming (strömning). Genom att ladda ner en programvara (t e x Sopcast) och sedan gå till sajter där det presenteras olika utbud av sport, kan man från sin dator se matcher gratis som annars skulle kosta pengar t ex på Canal+. Med lite tur kan jag nu följa favoritlagens bortamatcher och spel i UEFA Champions League. Ni undrar kanske hur övriga familjemedlemmar hemma hos mig ska kunna tillgodose sitt sportintresse nu när vi bara har ett ordinärt tv-utbud? De är välkomna att kontakta mig så ska jag tipsa om hur man streamar favoritmatcherna. Jag sitter i allrummet vid datorn om nån undrar. /T:sson

Inga kommentarer: