20 februari 2011

Vilken tur, jag slapp stödköpa fulöl!

Tack alla berörda för en [belauten] vecka! Den var både innehållsrik och intressant och bestod bland annat av juridiska kullerbyttor, konstförvärv och en ytterligare utökad vänkrets. Och så träffade jag gamla vänner också och det kan ju också bli trevligt. ***** RIP En av de två mäktiga rovfåglar som suttit på Norra infartens gatlyktor har gått till evigheten, sannolikt påkörd av ett framrusande fordon. Jag såg den ståtliga fågeln ligga på den februarikalla afalten med ena vingen upprätt vajande i vinden. ***** Under söndagens förmiddagspromenad hörde jag vårfåglar pipa i träden och det infann sig vårkänslor även i den bitande kalla vinden. ***** Nu är det klippt! Har nu anlitat en frisör för första gången på snart 11 år. Man har blivit rejält bortskämd i ett förhållande där ens partner hjälper en med det mesta - även hårklippning. Men nu var det alltså dax att uppsöka frisören. Det var en ung och söt kvinna som gjorde processen kort med mitt begränsade hårsvall. Med van hand for hon över hjässa och nacke under korta fraser om både ditt å datt. Innan jag lämnande frisersalongen tipsade jag henne om att ta massage och lite healing också för att lindra sina ömmande axlar och rygg. Efter bara fyra år i yrket hade hon viss värk på de mest utsatta ställen. Det är lite tidigt. ***** Det är inte fel att ha en konstnär i vänkretsen. Då kan man till exempel åka på utställningar och anskaffa alster som pryder ens hem. Det sista har jag gjort i dagarna och resultatet blev rktigt bra. ***** Förra söndagen hörde jag följande uttalande i SVT Rapport kl 19:30: "...The Phone House är en hierarisk organisation...". Rapportredaktionen tycker kanske att det egna tevebolaget inte är det. Jösses! ***** I veckan gjorde jag en lagerinventering hemma och såg då att det bara fanns enstaka öl kvar från resan till Puttgarden i november. Funderade allvarligt på att stödköpa ett flak på Systemet, men kamrat Richard skyndade till undsättning och gav mig en stödleverans. Det hade inte varit kul att behöva dricka fulöl. ***** Aj! ***** Och apropå mobiltelefonsäljare så stötte jag på två i tisdags som skulle försöka sälja på mig mobiltelefon och 3-abonnemang. Den kvinnliga sorten försökte med ett effektfullt säljsnack: - Ringer du med trean? Mitt svar blev rappt och brutalt: - Nej, jag ringer med tvåan. ***** Såg en ung kvinna på väg från högskolan. Hon bar en baskerliknande stickad mössa och på ryggen hade hon en ryggsäck som motsvarande nästan 80 % av hennes totala längd. Hon var inte lång, men hon kämpade på i kylan med den gigantiska ryggsäcken. ***** Tog en sväng till ungdomsklubben Nolltrefem i fredags kväll. En bekants son spelar i ett band som deltog i Rockkarusellen. Hörde även det efterföljande bandet med unga killar och det är bara att konstatera att svensk musik är riktigt vass, även utanför storstan och även om musikerna bara är i tonåren. ***** Så vad är att vänta nästa vecka?

Inga kommentarer: