15 februari 2011

En rejäl zipfil med punkklassiker är på väg.

Jäktig vecka, minst sagt. Veckan bestod till stor del av en hel del slit med att få vår årsredovisning färdig och ändå hinna med de löpande och nyinkommande uppdragen. Tur att det finns både helgdagar och kvällar att använda. I övrigt noterar jag nyinvigningen av vår personalrestaurang i Regionens hus och att veckan avslutades med att jag gjorde iordning sonens nya rum, fixade ved inför hotande kyla och besökte grannarna. Dessutom utropade en fager quinna sig som min fru och framförde önskemål om bröllopsresa till Västindien och Himalaya. Otippat, men kul. Världen är full av överraskningar. ***** Knutbypastorn Helge Fossmo fick i veckan en dag i frihet från sitt välförtjänta fängelsestraff vilket skedde med en övervakad permission. Jag undrar först och främst varför media överhuvudtaget låter Fossmo få ens en sekund i offentlighetens ljus? Jag kan riktigt höra chefredaktören motivera publiceringen med att det ligger i allmänhetens intresse att få ta del av detta. Är det inte mer av allmänintresse att han hålls borta från våra gator? Fast å andra sidan gör jag samma sak i just denna stund. Dessutom verkar hans intresse under fängelsetiden tagit allt mer märkliga svängningar, från att ledas av köttets lustar och ha begär till andras hustrur, mörda och avvika från allt vad värdegrund står för, till ett lystet intresse för dockor. Varför tittar han annars så intensivt på dockorna i skyltfönstret..?

***** Jag gör en jäkligt god fisksoppa. Bara så ni vet. ***** Såg en underlig yngre man komma gående på ett övergångställe där jag stod med bilen och väntade på grönt. Han var klädd i en svart duffel och pratade för sig själv, men det var inte det som fångade mitt intresse. Mannen bar på en större ljusbrun skalad granpinne. Jag undrar vad han ska ha den till. ***** Lagstadgad bil? Såg en man i veckan som parkerade sin silvergrå BMW utanför Domstolarna i stan. Det var ju en advokat såklart tänkte jag. Inte för att han hade beige trenchcoat, inte för att han rattade en BMW, utan för att han av nån anledning hade fått bokstavskombinationen LAW framför siffrorna på registreringsskylten. Ibland finns det en mening med mycket. ***** Punk rules Av en ren händelse visade det sig att en kollega hade starka sympatier för punkkulturen precis som jag. Han är engelsman och har The Clash som favoritband, bland många andra punkband som även jag tyckte var riktigt bra då det begav sig. Och gör även idag. Han hade t o m suttit bakom Clash-hjältarna Joe Strummer och Mick Jones på Loftus Road där de såg favoritlaget Queens Park Rangers spela. Nu väntar jag på en rejäl zipfil med gamla punkklassiker som han ska mejla mig. ***** Ibland blir jag överraskad över folks tankevirvlar som kan vara riktigt kreativa. En god vän berättade i veckan att hon skulle starta en blogg. Efter lite funderande kring detta fälldes det självklara bloggnamnet; Gillaknappen. För de som är vana med att vistas på sociala mediesajter känns ju detta uttryck tämligen bekant, men det kan ju även ge andra associationer. Och det är väl det som är själva poängen med vårt talspråk, det dubbelbottnade budskapet i orden. ***** Jag säger som min mor: Hellre en bra syndare än en dålig kristen. ***** Såg en artikel där amerikansk forskning visar att ett samlag varar i genomsnitt 7,3 minuter. Par har tydligen svårt att hinna med mer sex än så i sitt hektiska liv. Märklig prioritering om man frågar mig. ***** Ibland blir det inte som det var tänkt, det kan till och med bli bättre. ***** ...och ibland förstår man varför det blir som det blir. (Bilden: Dottern Karin till vänster och TeTe-bloggaren till höger)

Inga kommentarer: