7 september 2009

Läppglans i en malaysisk djungel kittlar inte mitt intresse.

Aj, pust, värk och stön. Sviterna efter torsdagens säsongsdebut med skivstång/kondition på Friskis&Svettis gav sig till känna på allvar i lördags förmiddag. Lårens insida, rygg, triceps, biceps och fästet vid överarmarnas övre del gör nåt så för jäkla ont. Värst har det varit under hela lördagen.

***** Samma morgon hörde jag ett av årets (omedvetet) roligaste påannonser. I TV4:s Nyhetsmorgon skulle Lasse Bengtsson påannonsera en intervju med trädgårdsmästaren Victoria. Så här:

- Och nu är det dags för Victoria och hennes lökar. Lasse Bengtsson påannonserade trädgårdsmästarens "lökar". ***** Helgonet annonserar på Blocket Vi satt och småsnackade på jobbet i måndags, bl a om aktuella bilannonser faktiskt. Då nämnnde någon att Sir Roger Moore (James "Agent 007" Bond, Helgonet, Brett Sinclair m fl) hade en av sina privata bilar ute på annons. På Blocket!? Tydligen har Mr Moore livslång tillgång till Volvo-bilar sedan han körde en Volvo P1800 i tv-serien, Helgonet. Kolla här: http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_C70_2_4T_23403996.htm?ca=20&w=3 Och om någon tvekar på sanningshalten om att annonsen på Blocket verkligen är Sir Roger Moores bil, så finns den även omnämnd här. ***** För en kort tid sedan skickade jag en förfrågan till nätverket Gåbbaträff om intresset för att resa till den katalanska staden, Barcelona. Ett besök på en fotbollsmatch i La Liga med stadens stolthet är såklart huvudorsaken för en sådan resa. Arkitekten Gaudi får ursäkta. Det blev ett hyggligt gensvar från nätverket, så nu är det väl bara till att börja planera... ***** Skulle Zlatans fru månne kunna ta miste på sin äkta man och den här kopian? ***** Mer på ämnet bilar. Kamrater i min omgivning är sysselsatta (en del mer än andra) med att leta upp bilars reg.nr i nummerordning. Kamrat Långa Farbrorn är så framgångsrik att han nu finns med på Platespottings topplistor för "Veckans värsting", "Månadens spottare" och "Årets spottare". Här är ett tips till Långa Farbrorn: 819. Den skylten finns. Jag vet bara inte var. ***** Den här killen hamnade lite småkinkigt till, men han får väl skylla sig själv. Hans smak ger jag inte mycket för. Läs mer >>. ***** Döm av min förvåning, men min modesta ansökan om två biljetter till VM-kvalkampen mellan Danmark och Sverige i Köpenhamn gav positivt resultat. Den 10 oktober bär det av till CPH med sonen och El Jimmy, där sistnämnde också hade Fru Fortuna på sin sida. ***** Kändisdjungeln hade premiär på TV4 i fredags kväll. TV4-ledningen får ursäkta, men det programmet går bort för min del. En malaysisk djungel befolkad av självupptagna kändisar kittlar inte precis mitt intresse. Upptäkten att några av de kvinnliga deltagarna hade läppglans avgjorde saken för min del. Ridå. Betyg: + (av 5) SVT pangade igång nypremiären av "Här är ditt liv" och började med den tuffaste av utmaningar; Micke Persbrandt. Tydligen krävdes det en hel del övertalning från kamraterna innan de fick Persan till studion i Göteborg, men väl där blev det ett skapligt premiärprogram med ett "kidnappningsoffer" som bjöd på sig själv och sin historia. Betyg: ++++ (av 5) ***** Ett par matcher in på säsongen kommer fotbollslsaget Liverpool att byta sin huvudsponsor. Laget har haft ölmärket Carlsberg sedan 1992, men byter nu sponsor och därmed också reklamtrycket på matchtröjorna. Engelska klubbar har normalt sin huvudsponsorer väldigt länge och följdaktligen är det långt mellan bytena. Det är också ovanligt att man byter en bit in på säsongen. Jag undrar hur de tänker kompensera alla fans som redan köpt matchtröjan 2009/2010 för dyra pengar. Med fel sponsornamn på bröstet. ***** Tennisspelaren, Serena Williams, har blivit damtennisens motsvarighet till Ahmed The Dead Terrirst. ***** På France Telecom har man en märklig statistik sedan 2008. 22 anställda har begått självmord enligt statistik som facket för. Jag vet ju att byråkratin uppfanns i Frankrike. Hur skulle det vara om man uppfann arbetsmiljö där också? Ca´ va? /T:sson

Inga kommentarer: