1 augusti 2009

Tv får gärna sända Superstars i repris.

Så var den första arbetsveckan avverkad. Den var tämligen lugn, men med en hel del telefonsamtal, kundbesök och lite rensning bland pärmarna. Ordning & reda är viktigt för en person född i jungfruns tecken. ***** Såg "Sommaren med Göran" på bio i lördags. Filmen var ganska haussad efter premiärveckans antal biobesökare. Filmen var okej, men inte mycket mer än så. ***** Har nu bokat in ett spinningpass nästa vecka. Det är bra att träningsrutinerna så sakteliga börjar komma tillbaka till vardagen. Midjemåttet på senaste inköpta byxa kunde minskas med 2", så nu det går det väl åt rätt håll. Sommarens idoga simning har varit behaglig och nyttig. ***** Herr Gårman Det är märkligt vad ett övergångsställe kan bli internationellt uppmärksammat. I lördags firade man 40 års-jubileum av The Beatles skivomslag där bandmedlemmarna promenerade på övergångsstället på Abbey Road i London. ***** Det uppmärksammade mordet på Therese Johansson Rojo blir allt mer skrämmande. Ett 16-årigt par har i sin vanföreställning (via sms) kommit överens om att mörda Therese. En förstulern kyss på Valborg triggade detta hemska dåd. ***** Den här sommaren skulle man ha bott i Göteborg. Först kom U2 och gjorde två spelningar och veckan efter kom Madonna. ***** Sveriges riksdag består av 349 ledamöter. Antalet platser som varje parti får besätta avgörs vid det riksdagsval som sker vart fjärde år. Nästa val är i september 2010. En av politikerna som kan få behålla sin plats i riksdagen visas nedan. Och ja, det är samma politiker på båda bilderna, nämligen Fredrick Federley (C). Den frispråkige centerpolitikern är nämligen dragqueen och uppträder då under pseudonymen Ursula. Bild: Ursula (TV4) och Fredrick (Federleys blogg). ***** Mitt hjärtas fotbollslag, Halmstads BK, hänger tungt på repet. Och det är långt till slutronden. Jag har i mejl till nätverket Gåbbaträff redovisat mina tankar om hur HBK skulle kunna ta sig ur medborgarskapet i Medelmåttans land och skaka av sig det tungtråkiga epitetet, Laget Lagom.

Med samma målsättning för ögat blickar jag mot det goda exemplet i vår närhet; Elfsborg. Föreningen bestämde sig 2004 för att ta sig ur sin medelmåttighet och nu fem år senare vet vi hur det gick med satsningen. Klubben har haft den omvända utvecklingen jämfört med HBK, och omsättningen har gått från 32 till över 100 miljoner sedan 2004. Det placerar Boråsklubben på tredje plats bland de allsvenska klubbarna. HBK är inte ens i mittenskiktet. Där heller.

***** Läste att det pågår tv-inspelningar av Superstars. Fick rena nostalgitrippen och mindes genast tv-kvällarna i föräldrarhemmet där vi följde Ricki Bruch, Kjell Isaksson och de andra tävla mot europeiska toppidrottare. Det var ett program jag gärna ser att de sänder i repris innan det kör en runda med de nyinspelade programmen.

Läste om Malcolm "Super-Mac" Macdonald. Han hade fastnat i mitt minne, men däremot hade jag glömt att han spelade för Arsenal, och ännu sämre var minnet av hans månader i Djurgården. För nostalgitripp om Superstars föreslår jag ett klick på den här länken. ***** Surfade runt på bostadsmarknaden efter framtida boende. Precis som när man läser resekataloger är det en lustig läsning när mäklare ska beskriva objekten på ett säljande sätt. Texten, "ett boende med möjligheter", innebär oftast att bostaden är i behov av omfattande renovering. Jag hamnade på ett objekt där jag läste, att villan hade ett "platsbyggt kök". Nu undrar jag vilka kök som inte är byggda på nån plats, och var finns köket då nånstans?! Oavsett var köket hade legat hade jag nog varit beredd att flytta in i det här huset med en gång. /T:sson

1 kommentar:

Anders sa...

Härligt att du är pågång igen med spinningen! Själv fasar jag för detta efter en lat sommar....

Angela