16 juni 2009

Midsommarafton förflöt (nederbördsmässigt, men inte med så mycket flytande intag dock) tämligen lugnt och bekymmersfritt. Dotterna hoppade i säng vid 12-tiden och sonen med kamrat hämtade jag hem kl 02:45. Det är ändå gott att ha ungarna i sina egna sängar, särskilt under helger som denna. Som fäder är det värt att offra några timmars sömn. Söndagen ägnades åt släktbesök då jag med barnen tog en tur till Falkenberg för att bjuda ut min 92-åriga morfar på konditori. Vi passade även på att visa både videofilm och foton från studentbal och examensfirandet. ***** Jag noterar med viss belåtenhet att mitt fordon bytt skepnad över typ ett par dagar... Min SAAB 95 Linear har plötsligt blivit en vrålhet Koenigsegg. Vad snopna de ska bli på bilbesiktningen nästa vecka. ***** Jag nämnde i mitt förra blogginlägg, att jag skulle kolla SJ´s kundservice, med anledning av min reklamation för förseningen av tåget som skulle ta mig och övriga medresenärer i Gåbbaträff mellan Stockholm och Göteborg. SJ har nu givit mig ett värdebevis på 387 kr att använda vid reseköp. Bra jobbat, SJ. ***** Såg på TV4´s utsändning av U21-matchen mellan Sverige och Vitryssland där man som experttyckare hade bjudit in Stefan Schwartz. Det var något nytt över honom... Stefan Schwartz - då Stefan Schwartz - nu Någon har visst stylat sig på gamla dar... ***** Mina barn har inom loppet av sju månader tvingas bevittna både sin farfars och mormors begravning. Det är också ett lärande för livet för två tonåringar. ***** Det var länge sedan jag tränade nu. Här måste det bli skärpning. ***** Williams pappa lämnade familjen när han var sex år och han fick aldrig kontakt med sin pappa igen innan pappan Kenneth gick bort. Pappan efterlämnade sonen...ingenting. Allt han ägde gick till den andra frun och deras gemensamma barn. William fick dock betala för begravningen och fick därför askan efter sin pappa. Den 50-årige sonen William bestämde sig för att hämnas sin pappas svek och säljer nu askan på eBay. ***** Ni som inte gillar tv-program om hem och trädgård kan hoppa över det här textavsnittet. I konkurrens med kommersiella "Bygglov" och "Äntligen hemma" finns en intressant utmanare i SVT. I programmet "Strömsö" erbjuds tittaren ett kunnigt hantverk vad det gäller byggnation, inredning, trädgårdsdesign och även matlagning. Allt i ett paket och på charmig finlandssvenska. Jag tycker programmet är sevärt och rekommenderar andra lifestyle-intresserade att uppleva detta själv, i SVT1 fredagar kl 18:15. Kitos. ***** En fågel lämnar boet? HBK´s mittfältsmajestät, Tim Sparv, har ett kontrakt som löper ut till hösten. Han säger sig vara intresserad av en fortsättning (till vilket pris?), men kan även tänka sig en annan klubbadress. Det är klart att Sparv passar på att putsa vingarna nu när han fått en hel del uppmärksamhet under EM för U21-landslag. Känner jag HBK rätt har han inte mycket för det. Kommer den här sparven att lämna HBK-boet? /T:sson

Inga kommentarer: