26 januari 2009

Tack för cirkulationsmejlet.

Nu flyttar erotikbranschen till Ullared. Eller "på Ullared" (?) som TV4´s lokala upplaga säger. En outletbutik för erotiska tingestar ska etableras i närheten av Gekås. Sexdrottningen, Ylva Maria Thompson, är glad men rädd för att orten ska få det lustiga namnet Knu--ared. Men för egen del är jag mer oroad över bönderna där. Hyresvärd för erotikbuitiken är nämligen Lantmännen. Så nu väntar jag på att påhittiga medborgare kommer med kuliga uttryck som "Bonde söker dildo", "Bonde söker strap-on" m m. ***** Core-träning var en ny erfarenhet. Jag trodde att jag var någorlunda smidig i kroppen och hade nån koll på balans och kroppsdelar. 20 minuter core har bevisat motsatsen. Men det är en utmaning jag antar. ***** Har ni sett programmet "Semestersvenskar"? Jag har gjort det. TV4 sänder en dokumentär om svenska Thailand-resenärer och vi får också följa Fritidsresors personal på plats. Nu har jag börjat förstå att programidén inte är driven av journalistiska ambitioner. Det sker helt på marknadsmässig grund och det inser jag då Fritidsresors reklam visas både före, under och efter programmet. Med största sannolikhet har resebolaget fått pröjsa TV4 rejält för att sända dokumentären, men får i gengäld reklamjinglarna billigt/gratis. Programmet är ganska underhållande. Faktiskt. ***** Den senaste tiden finansiella kris har nu även drabbat arbetsmarknaden. I takt med minskningar i orderingången ser företagsledningen över sina tillgångar och kostnader för human resources (HR), och ser nu ingen annan utväg än att varsla André... ***** Har du sex regelbundet? Hade du en tidig sexdebut? Har du haft många sexpartners? Onanerade du flitigt i ungdomsåren? - Din nedrans lyckost! skulle kanske en del säga. - Här har du din välförtjänta prostatacancer, säger ny forskning. Forskarna har funnit ett betydande samband mellan prostatacancer och den sexuella aktiviteten i 20-årsåldern samt onanivanor i 20- och 30-årsåldern. Tänk att människan aldrig ska få vara lycklig över sina klena lott av lycka, utan att det lutheranska konventikelplakat ska drämmas i skallen på oss. "Oss!?" Inte hade väl jag en tidig sexdebut?! Inte har väl jag haft en drös med partners?! Och inte fasiken onane... En kvinnlig läkare vill dock tona ner betydelsen av forskningsrönen och hävdar att man inte alls behöver ändra sina sexvanor av rädsla för att få prostatacancer. Detta förtröstansfulla inlägg kan möjligen bero på hennes intresse för sexuellt aktiva 20- och 30-åringar...? ***** En fruktad höger har tystnat. Sveriges champion, Ingemar "Ingo" Johansson, avled i fredags, 76 år. Några av läsarna av TeTe-bloggen är årsbarn med "Ingos" mästartitel, men det är lätt även för oss "yngre" att uppskatta denna kraftfulla boxare med sin distinkta höger. Fast själv sa han att vänsterjabben var hans bästa slag. Hörde på radion att Johansson bl a fick en läsk uppkallad efter sig och jag funderarde länge på vilken det skulle kunna vara. Zingo var det enda som dök upp. RIP, Rest In (go) Peace, Champ. ***** Jag vill passa på att tacka er alla som skickat cirkulerande e-post till mig under året. Ett särskilt stort tack går till dig för att...
  • ...du skickade mejlet om att det är urin i klistret på kuvert, mina barn slickar nu igen kuverten.
  • ...jag inte har några pengar kvar eftersom allt gick till den sjuka flickan Penny Brown som var nära att dö på sjukhus 1 387 258 gånger.
  • ...det inte alls har kommit några pengar från den där Nigeria-banken som lovade 7 miljoner dollar om jag låtsades vara en bortkommen släkting till en kund som avlidit.
  • ...jag nu vet att jag inte längre ska oroa mig för min själ eftersom jag har 363 214 änglar och ett helgon som ser efter mig.
  • ...jag har lärt mig att läsa mina böner och att jag bara får svar på dessa om jag skickar mejlet vidare till 7 av mina vänner inom 5 minuter.

Åh du, om du inte sänder detta e-mail till minst 144 000 personer inom de närmsta 70 minuterna kommer en skata med smittsam diarré att landa på ditt huvud och du blir aldrig frisk igen. Jag vet att det låter otroligt men det har faktiskt hänt en grannes, före detta grannes, ex-flickväns mammas andra mans kusins frisör.

(Tack för bidraget, Silverryggen)

***** Efter att ha sett lite drygt en halvlek av HBK´s träningsmatch mot Falkenbergs FF i lördagens börjar hoppet så sakteliga tändas inför en ny säsong. Vi är många som längtrar. Och törstar. ***** Gissa vilken kalkon som är falsk.

Inga kommentarer: