10 januari 2009

När julen plockas bort uppstår utrymmesproblem.

Första arbetsveckan efter storhelgsledigheten har avverkats. Som en ren tillfällighet har HBK fullgjort sin första träningsvecka. Min veckan inleddes med en trevlig fest i ett kristallkallt Trönninge där bland annat tipspromenad och musiktävling fanns på agendan. Veckan avslutades med tråkiga nyheter då en av stans namnkunniga handbollsspelare gick bort alldeles för tidigt i livet. Fick beskedet av dennes bästa väns mamma och senare av en handbollskollega. Själv var jag inte personligen bekant med honom, men vi hejade alltid på varandra på stan, och vi har träffats förr i dennes aktiva handbollsutövande. ***** På väg hem från ett besök i stan i helgen fick jag en polisbil bakom mig. Med tydliga minnen från i somras då jag blev stoppad och bötfälld av Farbro Blå, tog jag det medvetet lugnt med blåbilen efter mig ända fram till Kårarps-krysset. Märkligt egentligen, för visst har vi ofta farten några km mer än tillåtna hastighetsgräns? Men med polisen bakom sig har man/jag fullt fokus på hastighetsmätarens darrande nål. Löjligt faktiskt. ***** Med anledning av ett tidigare blogginlägg här på TeTe-bloggen: http://www.aftonbladet.se/debatt/article4152426.ab ***** Julen packades ner i helgen. Det känns lite tomt i huset när tomtar, stakar, gran och annan utsmyckning kommit bort. En för säsongen nyanskaffad stjärna modell 4XL och 100 cm tomte måste nu säsongsförvaras. Ett nytt utrymmesproblem har därmed uppstått. ***** Läser HBK-tränaren, Janne Andersson, TeTe-bloggen (se inlägg 28/12)? Kolla här >> ***** På torsdag börjar Vi i femman och därmed mitt 10:e uppdrag som programledare för den lokala tävlingsomgången. Det är bara en sak jag undrar: Var är frågorna till första kvartsfinalen? Normalt sett ska jag ha det på mejl knappt en vecka innan aktuellt program. Det börjar bli ont om tid för att oppponera på frågeställarens frågor.

***** Såg Arsenal vinna hemma mot Bolton igår efter ett sent danskt segermål. För fjärde ligamatchen i rad lyckades Gunners bara göra ett (1) mål. Visserligen ställde gästerna upp med två parallella försvarslinjer och det var därför inte lätt att spela sig igenom. Men ändå. Tänker med värme i bröstet tillbaka på när truppen innehöll spelare som Pires, Petit, Vieira, Henry, Reyes, Ljungberg. Då lirade Arsenal den bästa klubbfotbollen i Europa utan konkurrens.

***** Evenemangs- och idrottshallen, Halmstad Arena, börjar så smått ta form. Av nuvarande tillgänglig exteriör att döma lär det inte bli sydsveriges vackraste landmärke. Snarara tvärtom. Men låt oss fär all del ha tålamod och vänta med defionitiva utlåtanden tills arenan står färdig.

***** En favorit från umgdomsåren fyllde 80 i dagarna. Hergés Tintin var en uppskattad serie och titlar som "Koks i lasten" finns tydligt kvar i minnet. Seriefiguren var ju egentligen journalist, men inte i nån av äventyren skrev han väl en enda artikel? Nu spekuleras det även i att han var homosexuell eftersom han endast umgicks med Dupontarna, kapten Haddock och Milou. Ha den äran, anfäkta och anamma!

/T:sson

Inga kommentarer: