24 oktober 2007

Är det inte 30 här?!

Onsdag 24 oktober 2007, kl 17:58
Satte mig i bilen och började min bilfärd mot hemadressen. Min vana trogen körde över stora korsningen när det blev grönt och kom in på 30-vägen utanför låg- och mellanstadieskolan. Skoldagen var slut för länge sedan men 30-skyltarna hade inte tagit ledigt så jag anpassade farten därefter...eller däromkring. När jag var 200 meter från nästa stora korsning med trafikljus fick jag syn på en silvergrå halvrisig Volvo 240 i backspegeln med en bilist som verkade otålig i sin för mig synbara gestaltning. Jag vare sig ökade eller minskade farten och kom ytterligare 10 meter närmare korsningen, och då såg jag bakomvarande fordon kränga åt vänster och plötsligt accelera, köra ut i motgående körfält och gasa förbi. Jag hann inte ens bli häpen eller förbannad. 240:n hann med vinglig färd köra fram och in i korsningen på grönt ljus, tog vänster i fortsatt god fart och försvann sedan mot en väntande rondell.
Det var 30 och jag blev omkörd på en mycket smal väg som ändå är tämligen trafikerad. Nu har jag värderat denna trafikförseelse och jag har bara en sak att säga:
/T:sson

Inga kommentarer: