16 oktober 2007

Det är gräsligt med svedd bank.

Jag trodde inte mina ögon. När Svenska Fotbollsförbundet skulle presentera fotbollslandslagets nya hemmaplan avslöjades det ofattbara, att de hade sålt namnet på nationalarenan. För en investering på sketna 153 miljoner ska ett av landets folkkäraste landslag och starka varumärke spela på en arena som kommer att heta, inte Solna Arena, Nacka Skoglund Arena och inte heller Gre-No-Li Arena. Utan Swedbank Arena. Trodde inte mina öron heller. Har det någon betydelse att fotbollsförbundet agerat på marknadsmässiga grunder och låter en bank sätta namnet på arenan, och är det så uppseendeväckande att förbundet gjorde det för drygt 150 miljoner? Ja. Så in i helsicke ja! Dessutom kan tilläggas att det redan finns en Swedbank Arena, och den ligger i Örnsköldsvik och hyser hockeylaget Modo. Nej, det här var inte bra och i mina konspiratoriska tankar undrar jag hur mycket pengar eller förmåner som Swedbank dessutom kommer att bida med till förbundsledningen. Kinnarp satsade visserligen bara 82 miljoner för att få sätta sitt företagsnamn på Hv71:s hemmahall, men det är ett klubblag. Nu snackar vi FOTBOLLSLANDSLAGET, så här kom Swedbank duktigt billigt undan. Det här var inte bra, det var gräsligt. /T:sson

Inga kommentarer: