5 april 2008

Hallandstrafiken har koll på sina resenärer.

Förra helgen började bilen skaka och bära sig åt, och det var plötsligt riktigt otrevligt att köra mitt annars så bekväma fordon. Sambon upptäckte att mitt ena bakdäck hade fått en kraftig svullnad och det kunde ju vara det som orsakade skakningarna. Jag var dock ängslig för att det skulle vara ett allvarligare fel, t ex kamkedjen. Så det blev till att lämna in bilen till farbror bildoktorn - det var ändå dax för omsulning till sommardäck. Därför fick jag åka buss till jobbet i veckan som gick och det är ett mycket bättre resealternativ. Jag är imponerad över Hallandstrafiken, särskilt när jag såg en av skyltarna bakom förarplatsen där det stod, "Pälsdjur bak". Jag undrar fortfarande hur kan de veta att resenären har en hårig rumpa?! ***** Artisten Brolle Jr surnade till igår under TV4-programmet, Körslaget. Han hade då fått veta att en TV4-chef utbytt kränkande sms med polaren Alex Schulman under programmet. Schulman är en välläst bloggare som även är aktuell som en i mina ögon överflödig sidekick i TV4:s debattprogram, och är i övrigt en överskattad mediefigur med alltför utstående tänder (som varken han eller den tramsiga brodern kan rå för). Klart att Brolle blir förbannad och jag ser fram emot TV4-chefens pudel i Körslagets nästa utsändning. För egen del hade jag nyligen ett utbyte av sms med en av TV4:s mer kända programledare. Han skickade bl a meddelandet, "You dirty devil", till mig. Det har det inte stått en rad om i pressen. ***** Nu har ett barn råkat illa ut igen. 10-åriga Engla blev bortförd (?) strax innan framkomst till hemmet, och för inte så många veckor sen föll två små barn offer för en vettvilling med hammare. Det finns teorier som pekar på att gärningsmän vid allvarliga brott oftast finns i kretsen kring den drabbade familjen. Är det inte så i de här fallen, är det skrämmande att det finns främmande personer som dräper och rövar bort små barn. Vad har hänt med den snart 5-åriga engelska flickan Madeleine som försvann från familjens lägenhet i Portugal i maj? /T:sson

Inga kommentarer: