4 januari 2008

Strul i drömkåken.

Mitt i perioden för den karga vintern går tankarna allt mer till den kommande fotbollssäsongen. Visserligen har jag slutat hoppas på biljett till sommarens alp-EM, men det finns ju en ståplats på Örjans vall att se fram emot. Har redan börjar grovplanera för kommande Gåbbaträffar, avsedd för en samling grånande män som gillar fotboll i allmänhet och HBK i synnerhet. ***** Apropå HBK såg jag att mv Mankku Bahne gått å gift sig i finska Åbo och jag spanade också in mv-kollegan Conny i en affär där han intresserat tittade på stickade mössor. Det lär väl bli kallt om öronen på avbytarbänken nu när även M Sahlman är tillbaka i klubben. ***** Tack för hälsningen, F Ljungberg, som du skickade via sonen när du var i stan senast! Hoppas du har det bra du med. ***** I onsdags skulle sista prylen på plats i det sedan vka 47 pågående helrenoveringsprojektet av wc/dusch i husets entréplan. Entreprenörens utsände skulle bara sätta duschhörnan på plats och sen göra några smärre kompletterande insatser och därefter skulle det vara klart. Jag höll på att borsta tänderna när det hände. Ett fruktansvärt kras- och brakljud fyllde husets innandömen och det första jag tänkte var att det var spegeln som rasat. Om man har sett en busskur där glaset rasat så vet man hur ofantligt många små glasbitar det blir av specialhärdat glas. Det var den synen som mötte oss när vi såg vårt wc efter det att duschväggen formligen exploderat i hantverkarens händer. Inte nog med det. De nyinköpta och monterade badrumsmöblerna hade fått tydliga splitterskador. Efter en snabb och rådig insats ordnade vi fram en ny duschhörna och beställde nya skåpsdörrar. Igår kom duschhörnan på plats och nu var vårt wc med dusch äntligen klart att tas i bruk på riktigt. Men jag hade glömt en sak, fästmöns (med rätta) kritiska slutbesiktning. Igår kväll upptäcktes sprickor och rispor i porslinsvasken vilken är faststatt i bänkskivan med en sättlimsliknande substans. Ska vasken bytas måste både vask och bänkskiva bort. Så när det gäller vårt projekt att helrenovera vår wc/dusch, har jag bara en sak att säga: To be continueed. /T:sson

Inga kommentarer: