13 januari 2008

Säg inte emot motsägelser.

Det är lyx att få duscha i vår nya dusch/wc. Inget snack om saken. Historien som beskrevs i förra bloggen har dock inte fått sitt slut än. Frågan har nu blivit ett försäkringsärende å vi har inte sett röken av entreprenören under hela veckan. Det återstår nämligen några smärre insatser. Igår satte jag omsorgsfullt upp två av de dörrar som blev förstörda vid monteringen av duschväggarna. En dörr saknades givetvis i ersättningsleveransen. Vi börjar bli vana. ***** Motsägelser är ganska intressanta. Vi använder uttryck i vardagen som får mig att fundera på hur de kom till och vad som får dom att fortleva. "Fruktansvärt bra" är ett uttryck som används flitigt, men om inte det är en motsägelse, så vet jag inte vad. Idag på morgonen såg jag den nya svenska pojkgruppen, E.M.D. De fick frågan om att de gör covers när de har möjlighet att producera eget material. Speciellt med tanke på att alla i trion medverkat i Idol å där fick de sjunga covers i parti och minut. Då säger fagre Erik (E:et) att de ska göra eget material på fullängds-CD:n som kommer. För att verkligen förstärka för det svenska folket att de ska ha eget sångmaterial istället för covers sa han: "Det blir det absolut förhoppningsvis...". ***** Det är nu drygt en vecka sen jag fick bekanta mig med en av fotbollsspelarens mardrömmar. I det lättjefulla lekandet med boll med Hösäckarna skulle jag efter 20 minuters spel på konstgräset göra en dragning av mot en i min rygg uppvaktande motståndare. Jag fintade pass inåt mitten (det är dödsstraff på sånt i fotboll) men drog istället bollen med vänsterfoten samtidig som jag fullföljde vändningen med kroppen åt samma håll i 180 grader. Jag var gott och väl förbi motspelaren när jag fick en omedelbar känsla av att inte längre ha nån styrsel i högerbenet. Fotbollsskons dobbar satt kvar i gräset och därmed även mitt ben, och jag stöp som en oxe. Det knäppte till i knät - flera hörde det - och där låg jag. Märkligt nog kände jag ingen smärta å det var väl ett tecken på att det inte var korsbandet som gått. Det var ändå oehagligt så det räckte. Nu en dryg vecka efteråt har min rehab funkat hyggligt och nu har jag på f d idrottares kloka inrådan börjat träna upp muskulaturen i knät. Det stundar nämligen skidsemester om några veckor å då vill jag vara fit. /T:sson

1 kommentar:

Jonas Ryding sa...

Tommy,

hoppas du hinner läka innan skidsemestern!

För info så har jag fortfarande rejält ont i min nacke, varför jag måste avstå lördagsmatcherna tills vidare.

Jonas R