13 januari 2011

Det är väl dags att gå in ett par nya skor.

Den här veckan gav insikten om hur begränsad jag blir när datorn beslutar sig för att ofungera. Hyrdatorn som jag har tillgång till tack vare min anställning på Region Halland upphörde att fungera för några dagar sedan, och har nu skickats iväg på reparation. Nu finns det ju ett par andra datorer i huset - ungdomarnas - och det får duga så länge. En bagatell i det globala perspektivet kan tyckas. Och visst är det så. ***** Veckan ägnades bland annat åt träning med två tuffa spinningpass som fick fart på pulsen. Fortfarande verkar jag hålla min "sviktande" vikt och nu tycker jag att det börjar synas på bukomfånget. Ett gyllene tillfälle att nå det personliga målet jag hade 2009, att komma i byxor med midjemåttet 33". Man vet aldrig. *****
På temat tråkiga besked levererade vår chef i veckoslutet beskedet att han slutar till sommaren. Det var en komplett överraskning för oss alla och det var ett besked som kändes tungt. ***** Mina förtjusande barn var här hemma i helgen och dottern Karin hade även med sig en kompis. Det blir goda energier när man har dessa pigga och sorglösa ungdomar omkring sig, och vad gör det då att man får ge sig upp mitt i natten för att hämta festande barn? ***** Med anledning av andra mindre positiva besked som kommit min väg den senaste tiden fick jag ett råd av en god vän: - Du har nya skor nu, börja gå med dom.
***** Kommande vecka är det dax igen för "Vi i femman", kunskapsleken för femteklassare. Vi drar igång redan 18/1 med den första kvartsfinalen. För er som vill följa den halländska upplagan av radioprogrammet som varit igång sedan 1963 kan ratta in Radio Hallands frekvens kl 17:00. ***** Goda vänner och goda grannar - det kan ju vara en kombo också - är värdefulla att ha tillhands. Jag har dessbättre såna runt mig och en av dessa gav mig nyligen goda råd inom elområdet. En ny och god vän gjorde en handgriplig insats för att hjälpa mig etablera lite nytt och grönt liv i det nya köket. Växter gör en hel del för ett hem, det måste jag erkänna ***** Chattfunktionen är ju i all väsentlighet en gåva. Jag är den förste att skriva under på det. ***** Då var det dax att lägga ytterligare en nostalgiprodukt till mina leksaksbilar och Buster-utgåvor som jag inhandlat via auktionssajten Tradera. I mina ungdomsår gjorde jag som många andra sportintresserade unga pojkar (kanske flickor med?), att samla på hockey- och fotbollsbilder. Det fanns också särskilda album där man klistrade in bilderna och målet var ju såklart att få albumet komplett. Jag minns två såna album och ett av dom har jag varit på jakt efter det senaste året. Det albumet försvann i familjens flyttningar likt andra tillhörigheter som jag ägnade timmar åt i ungdomsåren. Albumet från fotbolls-VM 1970 var kanske inte helt komplett med spelarbilder men jag minns tydligt hur jag bläddrade i det och memorerade spelarna från de deltagande länderna. I lördags placerade jag det bud på Tradera som innebär att detta album snart är i min ägo. Jag fick en kommentar med anledning av detta inköp: - Du är galen. Visst är det så.
***** Märker nu att jag har en stavningsfunktion aktiv här på bloggen, så jag hoppas att kommande inlägg i alla fall ska vara befriade från brister som stavfel.

1 kommentar:

Mediamixify sa...

Härlig blogg! Stycka gärna upp dina goa, kloka, galna tankar i fler inlägg, så kanske jag svarar. Men det blir för mkt på en gång för lilla mig såhär.
Trots det... Ös på, jag tål och gillar verkligen vad du skriver!
Mia