17 december 2010

Heaven an´ hell. Om jag får överdriva lite.

God fortsättning på er alla! med hälsningar från er trogne och ständigt skrivlystne bloggare. Jag har mycket att skriva om så inläggen lär inte tryta, även om jag nyligen passerade 200 veckoinlägg.

***** Lämnar en intensiv och tung period bakom mig. Lite sådär av heaven an´ hell. Om jag får överdriva lite. Eller det gör jag kanske inte? I slutet på förra veckan tog jag modet till mig och lättade på trycket inför några av de arbetskamrater jag håller som närmast. Därefter gjorde jag samma tryckavlastning till mina närmaste och käraste vänner. Det blev bra. Så bra det kan vara under omständigheterna...

Stort tack till era alla, ni vet varför och vilka ni är. ***** Musikhjälpen i P3 har roat mig och säkert många fler under hela förra veckan. När det var dags för sista sändningsdagen och för att avsluta auktionerna som skulle samla in medel för att hjälpa barn, blev ett av objekten beskrivet som en klänning i unisex-modell. Say what?! ***** 2011 års upplaga av Vi i femman bjuder på några gamla bekanta och några för mig helt nya skolor. Det ska bli kul. För egen del har jag fått förtroendet som programledare för 12:e året i rad och nu hoppas jag att min vän Björn finns vid min sida som kunnig och inspirerande domare. ***** Improve - nåt att förbättra Nyligen fick jag en elektronisk julhälsning från ett företag där det engelska företagsnamnet med svensk översättning betyder förbättra. I mejlet förmedlade de sin glädje över hur väl deras mätmetoder och kundundersökningar tas emot av sina kunder och att de minsann vill leda utvecklingen i effektiva kundundersökningar. Kanske skulle de börja att tillämpa sin kunskap och förmåga när de skickar julhälsningar till de som de tror är deras kunder. Jag har nämligen aldrig haft kontakt med företaget. Someone needs to improve something. ***** Bra frågor är bristvara bland sportjournalister Ja, jag erkänner det direkt. Jag har själv varit en av de som tillhör yrket sportjournalister och i min gärning även fått till en del mindre välgenomtänkta frågor. Nu i lördags lyckades en annan få till det lite mindre välfunnet. I handbollsdamernas semifinal mot Rumänien fick den svenska målvakten Grubbström en riktigt smällkaramell när hon träffades på näsroten av en boll som kom i full fart, avlossad från sex meter. En boll från det avståndet har en mycket hög hastighet. TV4-sportens Robert Perlskog ställde snabbt - för snabbt - den naturliga frågan till bisattaren och f d landslagsmålvakten Claes Hellgren: - Hur ont gör det där? ***** En del får det bra under vintern...

***** Tisdagens besök hos den personliga bankmannen kommer att påverka min framtid en lång tid framöver. Om jag inte väljer att göra nåt drastiskt åt det. Det var ändå ett betydelsefullt steg i en process som nu har börjat. ***** Inte riktigt som vi lärde oss i skolan...

Inga kommentarer: